Wie koopt de meeste muziek? Het is niet wie je denkt

Inhoudsopgave:

Anonim

Ik schrijf graag over verschillende interessante aspecten van de muziekindustrie.

Justin Bieber en een jongensband genaamd One Direction zijn enkele van de grootste namen in de moderne muziek. Het is dus niet verrassend dat veel mensen aannemen dat de meeste muziekkopers tweens of tieners zijn.

Maar volgens een Consumer Trends-enquête van de Recording Industry Association of America (RIAA) is de leeftijdsgroep 45+ eigenlijk de grootste demografische groep die muziek koopt. Tweens en tieners zijn de kleinste.

Je denkt misschien dat veel van die 45+ muziek waarschijnlijk wordt gekocht voor kinderen of kleinkinderen. Sommigen zijn dat ongetwijfeld. Maar veel van wat er wordt gekocht, wordt catalogusmuziek genoemd. Veel hiervan is muziek uit de jaren '60, '70, '80 en '90 in plaats van nieuwere acts. In 2012 verkochten catalogusacts als Guns N' Roses, Queen, The Beatles en Whitney Houston meer dan nieuwe acts.

Jongeren kopen vooral alleenstaanden, omdat ze veel minder besteedbaar inkomen hebben. Het artikel van Jezebel.com "Wie koopt er muziek, bent u het?" wijst erop:

"… tieners kopen niet zoveel nummers als mensen denken, goed voor slechts zeven procent van de cd-verkoop en slechts 12 procent van de downloads - dat betekent dat volwassenen Taylor Swift- en Ariana Grande-albums kopen. digitale downloads, maar nu kopen vrouwen ongeveer 54 procent van de digitale albums."

Platenlabels zijn geworden wat het boek The Song Machine noemt 'wereldwijde hitfabrieken die de nummers produceren waar iedereen verslaafd aan is'. Ze hebben misschien veel jongere mensen verslaafd, maar oudere kopers worden vaak genegeerd. Je vraagt ​​je misschien af ​​waarom de platenindustrie muziek voornamelijk op de markt brengt voor een jongere doelgroep (voornamelijk 14- tot 24-jarigen) in plaats van de demografie die daadwerkelijk de meeste muziek koopt. Hier zijn een paar verschillende redenen voor.

Oudere muziekkopers kunnen op onze manier worden ingesteld

Smaak in muziek wordt vaak al in onze jonge jaren vastgesteld. Dus veel mensen geven de voorkeur aan de muziek die er was toen ze kinderen en jonge volwassenen waren. Het is tegenwoordig gemakkelijk om One Direction en Justin Bieber te belasteren. Maar veel gerespecteerde acts zoals The Beatles en Elvis begonnen met het maken van muziek met een grote aantrekkingskracht voordat ze geweldige werken produceerden als 'Hey Jude' en 'Suspicious Minds'.

Feit is dat veel oudere muziekkopers niet actief op zoek gaan naar nieuwe artiesten. Oudere mensen luisteren veel minder vaak naar de radio, waar de meeste nieuwe artiesten kapot zijn. Als ze niet bereid zijn om de muziek van jongere artiesten te kopen, hebben labels minder reden om een ​​meer volwassen doelgroep aan te spreken.

Het succes van Adele kan er echter toe leiden dat labels hun veronderstellingen over wie nieuwe artiesten zal kopen, heroverwegen. De muziek van Adele is gericht op oudere muziekkopers. Ja, oudere muziekkopers kunnen erg gesteld zijn op onze manier van doen en we gaan vaak niet actief op zoek naar nieuwe artiesten. Maar het is waarschijnlijk dat oudere mensen de muziek van jongere artiesten zullen kopen als de platenmaatschappijen maar een manier kunnen vinden om ons te bereiken. Dat blijkt echter ook een uitdaging te zijn.

Het is gemakkelijker om op de markt te brengen voor jongere mensen

Het is voor platenlabels veel gemakkelijker om zich op een jonger publiek te richten dan op een ouder publiek. Ouderen hebben het drukker met banen en gezinnen. Ze hebben een breed scala aan interesses en luisteren naar minder muziekradio.

Jongeren kunnen gemakkelijk worden getarget via popradiostations, amusementsprogramma's, tijdens televisieprogramma's gericht op tieners, online bronnen gericht op tieners en tienertijdschriften. Labels kunnen zich via beperkte mediakanalen richten op een groot jongerenpubliek. Dit is niet mogelijk met een ouder publiek. Het is veel moeilijker om de beste manier te vinden om muziek op oudere luisteraars te richten.

Jongeren zijn ook gevoeliger voor marketingtechnieken dan ouderen. Nogmaals, het succes van Adele zou bewijzen dat het niet onmogelijk is om muziek op de markt te brengen voor een oudere doelgroep.

Jongere mensen wonen meer concerten bij

Jongere mensen bezoeken veel vaker concerten, dus platenmaatschappijen zijn niet zo afhankelijk van de verkoop van platen om geld te verdienen aan artiesten die populair zijn bij een jonger publiek. Ze kunnen op veel verschillende manieren geld verdienen aan artiesten. Jongere mensen kopen vaker merchandise zoals posters, t-shirts, boeken en andere producten.

Risico's voor de muziekindustrie

Veel platenlabels hebben de ontwikkelingsafdelingen voor artiesten afgeschaft, omdat ze zich meer hebben gericht op het maken van acts die gericht zijn op tweens en tieners. Er is een zorg dat nieuwere artiesten niet de levensduur zullen hebben die veel eerdere acts als The Beatles, The Rolling Stones, Michael Jackson en Madonna hebben gehad. Als platenmaatschappijen niet meer investeren in het ontwikkelen van hun acts en ervoor zorgen dat ze voor de lange termijn blijven, is er in de toekomst misschien geen grote catalogusmarkt om de muziekindustrie overeind te houden.

Een groep als One Direction zal misschien nooit hun eigen "Hey Jude" kunnen creëren (ervan uitgaande dat ze dat creatieve vermogen in zich hebben) als ze niet kunnen opgroeien met hun fans. Naarmate mensen ouder worden, willen ze kwaliteit. Labels moeten ervoor zorgen dat artiesten met hun publiek meegroeien en volwassen worden door ze weg te halen van de mainstream-muziek van kauwgom naar meer betekenisvolle nummers. The Beatles verhuisden snel van mainstream nummers als "Love Me Do" naar meer volwassen nummers als "Eleanor Rigby". Als artiesten dat niet doen, zullen ze waarschijnlijk vervagen naarmate hun fans groeien en volwassener worden. Gezien de demografie die daadwerkelijk muziek koopt, moet de ontwikkeling van artiesten opnieuw een prioriteit worden.

Opmerkingen

rick op 27 november 2018:

genoten van je articulaire blij dat hier de oudere generatie nog steeds muziek koopt

Van Spinditty

Copeland op 13 juli 2018:

Muziek mocht nooit over competitie gaan. Daarom mislukt het. Iedereen probeert beter te zijn dan de vorige en vergeet het vasthouden aan en het verbeteren van je kunst. Muziek gaat over expressie, maar als je niets anders te zeggen hebt dan… Ik denk dat ik platina kan gaan, dan ben je niet vereeuwigd. Rijk misschien…

Lee op 18 april 2018:

Mooi artikel en zeer onthullend. Sorry Don Cooper, maar je leeft in een fantasiewereld en ik wens je alleen maar het beste daar waar je bent. Feit is dat de concurrentie nu hoog is en de muzikale standaarden veel hoger zijn in termen van verwachtingen van het publiek. Op de tweede plaats kennen de meeste jongeren zelfs geen van zijn liedjes. Dus afgezien van zijn imitators, wie heeft hij echt muzikaal beïnvloed? Zijn muziek was rock and roll, wat niet zijn creatie was. Zijn vroege liedjes die hem beroemd maakten / roman werden gestolen door zijn platenmaatschappij. Dus wat is zijn erfenis? Ik zeg geweldig icoon en goede artiest. Muzikaal heeft hij ons echter een paar geweldige nummers nagelaten, maar niets baanbrekends in tegenstelling tot sommige van de andere namen die je noemde. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van Elvis en geniet van het luisteren naar zijn muziek en het kijken naar zijn musicals. Maar KONING??? Ik denk dat Elvis, als ik het hele verhaal weet en achteraf gezien, niet meer een koning van muziek is dan Brad Pitt de koning van acteren is.

DON COOPER op 24 oktober 2017:

Reactie aan Sarah van 20 maanden geleden: Je kunt proberen ELVIS in diskrediet te brengen zoveel je wilt, maar het zal niet werken. ELVIS bewees zichzelf keer op keer en niemand zal dat van hem afnemen. Je bent gewoon jaloers omdat hij het totaalpakket was/is en alles kon. Niemand kan met hem vergelijken en het kan me niet schelen of je het hebt over Michael Jackson, de Beatles, Justin Timberlake, Justin Beiber, Katy Perry, Lady Gaga of wie je ook maar in gedachten hebt. Je zult gewoon moeten gaan zitten terug en leer ervan te houden omdat hij "DE KONING" is, of je het nu leuk vindt of niet.

Paul op 08 april 2017:

Ik ben 45 en koop online singles van Perry en Bieber omdat ze pop zijn. Haat de volwassen acts. Je praat alleen voor jezelf.

Robert Ruane op 20 februari 2017:

Dit is een goed geschreven stuk dat een aantal goede punten naar voren bracht. Ik ben nog steeds op zoek naar nieuwe muziek in old-school stijl - variërend van folk tot Americana tot neosoul, plus een paar retro-klinkende actuele popmelodieën. Ik heb een persoonlijke liedlijst met mijn favorieten gehad en ik werk deze om de paar weken bij.

JoanCA (auteur) op 19 november 2016:

ballonachtig,

De grote vraag is of de Beatles er vandaag waren geweest, zouden ze dan zelfs de muzikale vrijheid hebben gekregen die ze nodig hadden om groots te zijn. Dat is het probleem met de moderne muziekindustrie. Het is niet noodzakelijk een gebrek aan talent. Het is een gebrek aan vrijheid. En ik denk dat het gebrek aan vrijheid en de moeilijkheid die jonge artiesten hebben om de muziek te maken die ze willen creëren, in de toekomst terug kunnen komen in de muziekindustrie.

ballonachtig op 06 november 2016:

ik denk dat veel van de details in dit rapport niet correct zijn en gebaseerd zijn op zowel onmenselijke statistische gegevens als veronderstellingen gebaseerd op hoe de muziekscene eruit ziet. er zijn enorme verschillen tussen de genoemde moderne commerciële successen en oudere muziek, vooral in rauw talent. dit is waarom de beatles beter verkopen dan alle anderen, niets meer en dit is waarom de muziekindustrie zal proberen de beatles te overtreffen, maar terugvalt op verkoopstatistieken om creatief succes te faken. adelle en katie perry, one direction en justin beiber kunnen nooit vergelijken met de beatles en andere oudere artiesten omdat ze het gewoon niet hebben. hun aanwezigheid in de muziekscene vertegenwoordigt de monopolisering en controle van industriële bedrijven die op zoek zijn naar veilige investeringen. totdat de industrie hier overheen komt, zijn alle discussies over verkoop onzinnig.

JoanCA (auteur) op 29 oktober 2016:

Rey,

De manier waarop ik het zie, is dat kunstenaars in het verleden met minder beperkingen opereerden dan kunstenaars vandaag. Popradio was veel gevarieerder in wat het in het verleden zou spelen. Het is fascinerend om Billboard Hot 100 #1's uit de jaren 70 op te zoeken, omdat ze zo gevarieerd waren qua genre met dance, country, rock, R&B en volwassen hedendaagse liedjes. In 1975 waren er 37 #1's die meerdere genres bestreken. In 2015 waren er slechts 11 #1's met zeer vergelijkbare geluiden. Radio-afspeellijsten zijn veel kleiner geworden, waardoor het moeilijker is om airplay te krijgen. De strikte beperkingen van wat op popradio kan komen, maken het voor artiesten moeilijker om zowel mainstream succes te hebben als tijdloze muziek te maken. Talentvergelijkingen worden een beetje zinloos omdat de omgeving van vandaag in geen enkel opzicht lijkt op de omgeving van de jaren '60 en '70. Ik ben het ook met je eens dat er genoeg grote moderne artiesten zijn in allerlei genres buiten de mainstream.

Samuel Victor J op 28 september 2016:

Weet je nog die populaire uitdrukking uit de jaren 80: Pop zal zichzelf opeten? Toen ik jong was begreep ik het niet, maar nu snap ik het. Wat gebeurt er als je een kauwgom probeert te eten? Je kauwt er net lang genoeg op, als het zwak en flexibel is kun je het in een grote bel blazen. En op zijn grootst zal het….. 'POP'. Bamm, einde verhaal… Candy is voor kinderen. Opgroeien of opblazen. Als de artiest niet groeit, is het snel voorbij.

JoanCA (auteur) op 04 maart 2016:

Sara,

Ik ben het met je eens. De muziek die we tegenwoordig uit het verleden horen was het beste van het beste. Sommige klassieke radiostations herhalen de oude Casey Kasem top 40 countdowns van eerdere jaren. Als je naar de top 40 uit de jaren 70 en 80 luistert, is het duidelijk dat veel muziek destijds saai en generiek was. Ik denk dat rock uit de jaren 70 beter was dan moderne rock, maar ik denk dat moderne popmuziek nu aanzienlijk beter is dan in de jaren 70 of 80.

Ik denk dat het zeker nog steeds zo is dat artiesten kunnen evolueren naar volwassen muziek. Justin Timberlake is een duidelijk voorbeeld. Katy Perry daarentegen is een voorbeeld van een label dat een artiest niet wil laten rijpen. Ik denk dat ze op haar volgende album volwassener moet worden om haar carrière de komende decennia te behouden. Als iemand genoeg macht in zijn carrière krijgt, kunnen ze meer controle krijgen. Maar veel artiesten krijgen die kans nooit echt. Ze vervagen vaak voordat ze naar een meer volwassen geluid kunnen gaan. Britney is eigenlijk een voorbeeld in mijn gedachten van iemand die erin is geslaagd om te blijven, maar ze heeft nooit echt de kans gehad om zich van een meer volwassen of volwassen kant te laten zien. Ik heb niet het gevoel dat mensen haar serieus nemen. Ze wordt meer gezien als een popcultuurfiguur dan als een echte artiest.

Sarah op 17 februari 2016:

Weet je, ik hoorde alleen maar over de gloriedagen van volwassenen over de tijd dat we 'talenten' hadden, zoals Elvis Presley, The Beatles en Michael Jackson. Ik dacht hetzelfde, wat is er met de muziekindustrie gebeurd? Naarmate de tijd verstreek, realiseerde ik me dat mensen met een roze bril naar het verleden hebben gekeken. Deze artiesten zijn niet beter dan de artiesten van nu. Muziek is net veranderd omdat geluiden veranderen en ze veranderen met de levensstijl van jonge mensen. Ik betwijfel of de persoon boven mij die over de vergelijking over Elvis Presley en Justin Bieber flipte, zelfs zijn eigen waan van zijn generatie begrijpt.

Het is zelfs nog hypocriet omdat hij vooral een kunstenaar uit het verleden was of omdat hij een man is. Hoe dan ook, we weten waarom Elvis meer platen verkocht dan welke artiest dan ook. Was hij een getalenteerde zanger? Zeker, maar dat gold ook voor veel andere zangers. Ik denk dat mensen lijken te vergeten dat zijn sexappeal, zijn huidskleur en zijn belachelijk opzichtige toneelkleding eigenlijk alles te maken hadden met zijn populariteit en dat mensen in ontkenning leven als ze vergeten dat Elvis geen enkel woord van zijn eigen liedjes en stal songwriting credits zoals Beyonce dat tegenwoordig doet. Laten we niet vergeten dat alle concertbeelden van de Beatles bestonden uit een heleboel vrouwelijke fans en dat het hen net als vandaag niet kan schelen hoe tot nadenken stemmend of slim de tekstuele inhoud is. Ik meen me ook te herinneren dat ik hoorde hoe de oudere generatie van die tijd klaagde over die bands en dat ze geen echte muziek speelden of te veel zongen over seks, heette dat duivelsmuziek? Popmuziek heeft altijd bestaan ​​en imago is een belangrijke factor geweest, zelfs voordat Michael Jackson muziekvideo's populair maakte. De best verkopende artiesten aller tijden zijn mensen die meer verkochten voor hun imago en veilige radiohits dan hun werkelijke talent, ook al heb ik het gevoel dat alle artiesten talent hebben. Het verleden lijkt zich te herhalen en niemand leert ervan.

Ook ben ik het niet eens met de opmerkingen dat tienerpopartiesten niet uitgroeien tot succesvolle volwassen artiesten. Heb je ooit gehoord van Britney Spears? Ze ging van het zingen van kiddypop naar het transformeren van zichzelf tot een meer volwassen artiest en heeft nu net genoeg YouTube- en radiohits en zelfs meer nummer 1's dan ooit met haar eerste 5 albums. Oké, dus ze ging bergafwaarts met haar laatste album, maar in het spel zijn en 15 jaar op zijn minst een beetje relevant blijven, is veel te zeggen over hoeveel je kunt groeien en doorgaan, zelfs als de jongere generatie lijkt te bewegen Aan. We hebben dit soort aanhoudend succes in het verleden niet gezien, vooral niet van Tiffany en Debbie Gibson uit de jaren 80. Ook gaan groepen als N'sync en Backstreet Boys alleen uit elkaar omdat ze genoeg krijgen van hun muziek die te jong voor hen is en proberen om serieuzere artiesten te worden, maar niet weten hoe, niet omdat ze getypecast zijn. Nick Jonas en Zayn Malik lijken genoeg respect te krijgen als meer volwassen artiesten (hoewel hun carrière op dit moment nog voorbarig is). Taylor Swift heeft hetzelfde soort jonge geluid dat ze altijd had, zelfs als ze nu midden twintig is en lijkt nog verder te gaan in de richting van ongelooflijk veilige, pakkende en zeer meezingbare radiohits dan ooit tevoren heeft in haar eigenlijke tienerjaren. Justin Bieber heeft ook een meer volwassen album dat uitkwam en het goed lijkt te doen, waaruit blijkt dat hij op zijn minst een beetje meer getalenteerd is dan hij opbracht toen hij gewoon reed in de glorie van de droom van elke 11-jarige.

JoanCA (auteur) op 01-09-2014:

Laudemhir Jan,

Tieners kopen veel singles, dus de top 40-hitlijsten worden sterk beïnvloed door jongere kopers, hoewel veel volwassenen (vooral vrouwen) ook top 40-nummers kopen. Oudere kopers kopen veel albums en velen kopen nog steeds cd's. Het zou geweldig zijn als mensen serieuzere muziek zouden kopen, maar er wordt genoeg gekocht dat er nog steeds genoeg van wordt gemaakt.

Laudemhir Jan uit Davao City, Filipijnen op 01 september 2014:

Ik ben verrast, ik dacht dat de tieners het zeker zouden snappen! Haha. Ik zou willen dat mensen de meer serieuze muziek zouden kopen als dat het geval is, bijvoorbeeld de muziek van Bon Iver of andere alternatieve deuntjes!

JoanCA (auteur) op 15 juni 2013:

Roken,

Bedankt voor uw reactie. Ik ben het er niet mee eens dat de vergelijking belachelijk is. Ik herinner me dat Madonna op het toneel verscheen. Men dacht dat ze een grote grap was. Maar kijk naar de lange levensduur die ze heeft gehad en de iconische status die ze heeft bereikt. Wie had gedacht dat labelpoppen de Jackson 5 iemand als Michael Jackson zouden voortbrengen die zo'n enorme impact zou hebben op zowel muziek als dans? Of dat N'Sync iemand zo succesvol zou hebben voortgebracht als Justin Timberlake?

Kunnen Justin Bieber en One Direction geweldige muziek maken? Ik weet het niet. Ze zouden de kans moeten krijgen. Ik zou hun capaciteiten niet afwijzen omdat ik geen idee heb waartoe ze in staat zouden zijn als ze creatieve vrijheid zouden krijgen. Daarom zeg ik dat als een act eenmaal is opgericht, labels hen de vrijheid moeten geven om betere muziek te maken en hen te laten opgroeien met hun fans. Ik denk niet dat iemand die de eerste Beatles-nummers hoorde, zich had kunnen voorstellen waartoe ze later in staat waren. Achteraf is het gemakkelijk om te zeggen dat ze getalenteerd waren. Maar hun vroege nummers waren zo goed als gemaakt voor radio-kauwgompop.

Maar ik ben het met je eens dat mensen moeten stoppen met klagen over gebrek aan kwaliteit en jongere artiesten een kans moeten geven. Het probleem is dat wanneer mensen aan muziek uit het verleden denken, ze aan The Rolling Stones en Bob Dylan denken en al het afval vergeten dat is gemaakt. Ik hou van veel jonge artiesten en ik koop ook veel nieuwe muziek. Ik wou dat meer mensen van middelbare leeftijd zoals ik dat deden.

Rokko op 14 juni 2013:

Als oudere persoon die actief betrokken is bij het produceren van muziek voor en met jongere mensen, kan ik eerlijk zeggen dat er tegenwoordig veel kwaliteitsmuziek is als je bereid bent ernaar te zoeken en een open geest hebt. Als je je beperkt tot catalogusmuziek en alleen naar bepaalde stijlen of genres luistert, dan ben je niet anders dan een jongere die alleen naar bepaalde genres luistert. Dit gezegd hebbende, sommige van de vergelijkingen die in dit artikel worden gemaakt, zijn belachelijk. Het verschil tussen The Beatles of Elvis en Beiber of One Direction is gewoon een van echt kunstenaarschap, kwaliteit en talent versus kunstloos middelmatig talent en materiaal van slechte kwaliteit. Er is een reden waarom Gotye de Grammy won voor Record Of The Year voor Beiber of One Direction en het is simpel: Somebody That I Used To Know is een kwaliteitsnummer met een stijlvolle inventieve productie. Het probleem hoe ervoor te zorgen dat kwaliteitsmuziek het kopende publiek bereikt, is een reëel probleem dat niet nieuw is, maar zeker verergerd is doordat de industrie steeds minder bereid is risico's te nemen. Genreclassificatie is ook een probleem.Bijvoorbeeld wanneer een plaat die zo fantastisch en divers is als de release van 2010 'Beautiful Imperfection' van ASA, op één hoop wordt gegooid in de categorie 'wereldmuziek' alleen omdat ze Nigeriaanse is; ook al zijn de meeste nummers gezongen in het Engels en haar stijl en de nummers verdienen meer lof en succes in de Soul/R'n'B/Pop-wereld dan alles wat Beyonce of Adele hebben gedaan, je hebt een probleem. Moderne mainstream-luisteraars zoeken meestal niet naar 'World Music' wanneer ze filteren op genre op iTunes enz.

Throwaway Pop-acts als Beiber en One Direction bestaan ​​al sinds de jaren vijftig of langer. Als je meer kwaliteitsmuziek wilt horen, besteed dan gewoon de tijd die je vandaag doorbrengt met zeuren over gebrek aan kwaliteit, actief op zoek naar de kwaliteit en je zou aangenaam verrast kunnen zijn.

JoanCA (auteur) op 05 april 2013:

Beroven,

Het is niet zo dat jongere mensen helemaal geen muziek kopen. Ze hebben de neiging om meer singles te kopen dan albums. Maar Adele, die een grotere aantrekkingskracht heeft op oudere muziekkopers, verkoopt aanzienlijk beter dan Bieber als het op albums aankomt.

Beroven op 05 april 2013:

Interessant, maar dat verklaart niet waarom artiesten als Justin Bieber zo populair zijn.

JoanCA (auteur) op 27 september 2012:

LA,

Ik denk dat je gelijk hebt dat zangers nu waarschijnlijk meer getypecast worden dan in het verleden. Het is wel logisch om het commerciële en het minder commerciële door elkaar te halen, zodat een zanger of band niet als één ding wordt gezien en een breder publiek kan aanspreken.

LA op 26 september 2012:

Ik denk dat de tijden zijn veranderd. The Beatles en Michael Jackson konden probleemloos overstappen van muziek gericht op Tweens en tieners naar serieuze muziek. Ik denk dat dat nu niet zo makkelijk is. Muzikaal snobisme tiert welig. Als je eenmaal bent getagd als een kiddie-popartiest, is het bijna onmogelijk om later serieus te worden genomen. Dat is misschien de reden waarom labels minder geïnteresseerd zijn in het ontwikkelen van hun artiesten. Katy Perry heeft altijd een mix van kiddie en serieuze dingen gedaan, dus ze zal waarschijnlijk nog jaren in de buurt zijn.

JoanCA (auteur) op 16 september 2012:

paranormale hond,

Ik word zeker blootgesteld aan veel nieuwe muziek vanwege mijn kinderen. Ik begin me te realiseren dat er veel nieuwere nummers zijn die ik leuk vind en die ik anders niet had gehoord. Ik denk dat als mensen ouder worden, ze zich meer gaan focussen op teksten. Ik merkte dat ik liedjes leuk vond waar ik eerst niet om gaf toen ik me op de teksten ging concentreren.

psychicdog.net op 16 september 2012:

Bedankt JoanCA. Geweldige naaf. Ik denk dat room altijd stijgt, dus als een muzikant het als artiest wil maken, zullen ze - ik kan echter anders zijn, want ik vind altijd iets leuks in zowel nieuwe als oude muziek en mijn meisjes stellen me voor aan de nieuwste - mijn jongste meisje maakte me op een dag wakker terwijl ze Good Night van Reece Mastin zong - ik had nog nooit van hem of het lied gehoord, maar om drie uur zong ze Good Night! Ik volgde het met haar op YouTube - de teksten zijn goed - ik heb gehoord dat de teksten voor veel mensen een belangrijk onderdeel zijn in plaats van de muziek, dus de teksten overleven vaak langer.

JoanCA (auteur) op 14 september 2012:

Bedankt Alecia. Veel boybands als N'Sync en de Backstreet Boys hadden een vrij korte carrière. Ik denk omdat hun fanbase te oud is geworden voor hun muziek en er altijd wel een jongere groep langskomt die dezelfde soort muziek maakt. Het is heel korte termijn denken over de onderdelen van de labels. Als ze ten koste gaan van het in eerste instantie promoten van een act, denk ik dat het logisch is om die act als geldmaker voor de komende jaren vast te houden.

Alecia Murphy uit Wilmington, North Carolina op 13 september 2012:

Als je eerlijk naar de muziekindustrie kijkt, zou je denken dat de muziekkopers meestal jonger zijn, maar je hub heeft interessante informatie opgeleverd.

En nu is het logisch waarom boybands van de afgelopen tien tot vijftien jaar uit elkaar gaan na misschien een paar albums. Ik ben opgegroeid met N'Sync en hoewel ze het groots bereikten, leek hun laatste album niet lang meer te duren - ook al was het kritisch gezien hun beste.

De muziekindustrie lijkt zich te concentreren op dollars en centen en daarom kan ik zien hoe een artiest als Adele aantrekkelijk is.

Geweldige hub, het was erg leuk om te lezen.

Wie koopt de meeste muziek? Het is niet wie je denkt