Het verhaal van twee koninginnenrches

Inhoudsopgave:

Anonim

Ik ben een geobsedeerde hardrock/heavy metal fan en verzamelaar sinds het begin van de jaren 80. Als het een goede gitaarriff en houding heeft, doe ik mee.

Een verhaal van twee Ryches

In oktober 2012 verklaarde een rechter in de staat Washington dat totdat Tate's rechtszaak was beslecht, er geen juridische barrière was die hem verhinderde om op te treden onder de naam "Queensrÿche". het voordeel hebben, als hij andere leden krijgt… om het merk te gebruiken." Hoewel de rechter waarschuwde dat een dergelijke stap voor fans "inherent verwarrend" zou kunnen zijn, was hij er zeker van dat "de markt deze dingen uiteindelijk kan regelen". Met dat in gedachten verspilde Tate geen tijd door zijn eigen "all-star" versie van Queensrÿche aan te kondigen, met Bobby Blotzer van Ratt op drums, gitaristen Glen Drover (ex-Megadeth) en Kelly Gray (een oude Tate-medewerker en voormalig lid van Queensryche), bassist Rudy Sarzo (Quiet Riot, Dio, Ozzy Osbourne) en toetsenist Randy Gane. Natuurlijk werd het idee van twee concurrerende versies van "Queensrÿche" door de meeste fans met scepsis ontvangen. (Zoals een bijzonder scherpzinnige poster op het prikbord op Blabbermouth.net het uitdrukte: "Blotzer kan amper Ratt-nummers spelen, hoe gaat hij Queensrÿche-nummers spelen?")

Duellerende albums

In januari 2013 kondigde Geoffs versie van Queensrÿche (of 'Tate-ryche', zoals veel fans het waren gaan noemen) aan dat ze een deal hadden getekend met Cleopatra Records en waren begonnen aan een nieuw studioalbum, ondanks dat ze geplaagd werden door bijna constante line-up veranderingen. Gitarist Glen Drover en drummer Bobby Blotzer verlieten eind 2012 de Tate-ryche-vouw en werden vervangen door respectievelijk Robert Sarzo (een ex-lid van Hurricane en broer van bassist Rudy) en voormalig AC/DC-drummer Simon Wright. Tate kondigde ook aan dat zijn debuut voor Cleopatra cameo-optredens zou bevatten van een aantal "celebrity guests", waaronder de voormalige Judas Priest-gitarist K.K. Downing, voormalig Megadeth-gitarist Chris Poland, Ty Tabor van King's X, voormalig Slayer-drummer Paul Bostaph, Night Ranger-gitarist Brad Gillis en Y&T's Dave Meniketti… die allemaal de vraag opriepen, heeft iemand in Tate's vermeende "band" eigenlijk Speel op de plaat?

Eindelijk … Er kan er maar één zijn !!

Op 28 april 2014 kondigden beide partijen van de strijd aan dat ze hun meningsverschillen hadden bijgelegd zonder zaken voor de rechter te brengen, waarmee een einde kwam aan bijna twee jaar van vijandigheid en moddergooien.

Volgens de Seattle Times bereikten Geoff Tate en zijn voormalige bandleden een overeenkomst waardoor de band met La Torre officieel "de enige entiteit is die opneemt en toert als Queensrÿche". In ruil daarvoor heeft Tate de exclusieve rechten gekregen om "complete" live concertuitvoeringen van de Operatie Mindcrime I en II rockopera's op te voeren (de "andere" QR kan individuele nummers van die albums blijven spelen in hun live sets, maar kan niet optreden beide albums in zijn geheel). Tate beschreef dit als vergelijkbaar met Pink Floyd's situatie toen Roger Waters exclusieve uitvoeringsrechten op The Wall kreeg toen hij zich afscheidde van de band. "Mindcrime was mijn ding en mijn verhaal, dus het is gepast dat ik dat bewaar."

Tate begon in augustus 2014 aan een korte "afscheids"-concerttour onder de vlag van Queensrÿche om de concertverplichtingen na te komen die hij al vóór de schikking had geboekt. Aan het einde van die tour veranderde hij de naam van zijn band in 'Operation Mindcrime'.

Geoff Tate's operatie Mindcrime: "De toekomst opnieuw uitvinden"

Op het moment van schrijven (maart 2019) werd Operation: Mindcrime's derde album, The New Reality , uitgebracht in december 2017, en Queensryche's derde album met Todd La Torre, The Verdict , kwam in 2019 uit via Century Media Records.

Het zijn duidelijk bizarre jaren geweest voor alle muzikanten die bij dit drama betrokken waren, maar het lijkt erop dat beide partijen het verleden achter zich hebben gelaten en nu klaar zijn om door te gaan met waar ze goed in zijn: muziek maken en uitvoeren.

"Arrow of Time" van "Condition Human"

"Queensryche" (2013)

Opmerkingen

Ronnie James Haldford op 13 juni 2019:

Ik hoorde een paar weken geleden de trilogie van Tate. De kwaliteit van het geluid is verschrikkelijk. Ik weet niet wat er met deze geweldige muzikant is gebeurd. De teksten en muziek van deze drie albums is verschrikkelijk. Ik hoorde hem in Avanstacia en de stem is geweldig, maar in deze drie albums van Operation Mindcrime lijkt hij zijn stem kwijt te zijn.

Joe Baca op 01 augustus 2015:

Dat Tater-deuntje is eigenlijk best goed! Het lijkt erop dat we toch goed materiaal uit beide kampen kunnen krijgen.

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 01 augustus 2015:

Bijgewerkt met informatie over zowel Queensryche als Tate's aankomende nieuwe albums…

mike k op 05 oktober 2014:

LOL hou van sommige van deze berichten. natuurlijk klinkt het nieuwe Queensryche-album als Queensryche. Niet 1 origineel briefje, en een man ingehuurd om een ​​Geoff Tate-imitator te zijn. Feit is dat er niemand meer in de band is om iets anders te creëren dan dezelfde nummers te recyclen met aangepaste teksten. Het is in om Geoff te bashen, maar zonder hem zijn ze slechts een coverband, die oude nummers met nieuwe woorden bedekt. Face facts, alle muziek is gemaakt door Tate en Degarmo. Niet 1 originele gedachte in deze andere clownskoppen. En La Torre. Vond hem leuk in Crimson Glory, omdat hij klonk als Tate, en nu is hij Tate. En mensen zullen hem leuk vinden, want hij doet Tate. Slimme zet van hun kant, want de stem van Tate en de schittering van Degarmos komen het dichtst in de buurt van muzikanten die deze jongens ooit zullen worden. Net bewezen dat Queensryche echt niet kan overleven zonder Tate.

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 31 juli 2014:

Bijgewerkt

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 29 april 2014:

BIJGEWERKT aangezien de strijd om de merknaam Queensryche EINDELIJK is beslecht!!

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 06 september 2013:

Bijgewerkt!

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 3 juli 2013:

Hallo Vrijheid - Ik denk dat we zullen zien hoe het allemaal uitpakt. Nu zou ik deze Hub in ieder geval niet opnieuw hoeven te updaten tot de rechtszaak in november. Haha

VrijheidMetaal uit Somewhere In Time op 03 juli 2013:

Weer bijgewerkt - lol!!!!!!! Zoals verwacht kreeg Tater zijn a$$ overhandigd in de verkoop van platen (en hij heeft ook concerten bijgewoond - hij speelde voor 1/4 tot 1/2 gevulde kleine theaters en clubs.)

Killer album van The Ryche!!!! Ik dacht niet dat ik het zo leuk zou vinden als wel - ik dacht aanvankelijk dat het een goede terugkeer naar vorm zou zijn. Ik heb niet veel anders geluisterd sinds mijn exemplaar arriveerde (iets anders dat ik ook niet had verwacht!) Natuurlijk, hoe kort het album ook is (albumlengte uit de jaren 70/begin 80), het maakt het gemakkelijk om naar te luisteren het opnieuw (en opnieuw.)

Todd klinkt geweldig op het album! Ja, hij klinkt als Tate op sommige nummers, en hij klinkt als zichzelf op andere. Je kunt zijn invloeden horen in zijn zang - (Dickinson, Alder, Halford en The Vest.) Het goede nieuws is dat ze al aan het schrijven zijn voor het volgende album \m/

Wat de rechtszaak betreft, werd de rechter die de opmerking maakte over de "markt die zichzelf opruimt" vervangen kort na de uitspraak die Tate toestond zich voor te doen als Queensryche. Als dat het echte probleem was, is het al lang voorbij. Maar het is echt een zakelijke businesscase en dat was al voorbij lang voordat het begon. De band was jaren geleden slim genoeg om zakelijke documenten samen te stellen die schetsen hoe met deze situaties om te gaan - waardoor Vestical in de kou bleef staan ​​met alleen de mogelijkheid om zichzelf te factureren als Geoff Tate, voorheen van Queenryche voor 1 jaar (een soort huwelijkscontract .) Hopelijk begrijpt de nieuwe rechter het ondernemingsrecht echt.

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 3 juli 2013:

Thanx voor je reactie, Scott. Ik moet het ToddRyche-album nog in zijn geheel horen, maar ik heb Tate's F.U. al een tijdje en afgezien van drie nummers ("Cold, " "Slave" en "Everything") vond ik het behoorlijk "meh". De ToddRyche-cd is de volgende op mijn boodschappenlijstje.

…en hey, de verkoopcijfers van de eerste week voor het ToddRyche-album zijn vandaag vrijgegeven, dus ik heb dit stuk bijgewerkt met die info!!!

Scott op 29 juni 2013:

Ik heb nu beide albums beluisterd. Geen van beide kan zelfs maar op tegen Q2K, wat trouwens muziek is die ik leuk vond en een deel ervan heel erg. Sacred Ground en Burning Man worden de hele tijd in mijn auto aangezwengeld. Wat ik verontrustend vind op deze pagina is dat mensen Scott, Eddie en Michael het voordeel van de twijfel lijken te willen geven, maar Geoff kruisigen en castreren. Ik heb net hun hele discografie teruggekeken om te zien wie het meeste materiaal heeft geschreven. Ik zou zeggen dat 75-80% daarvan van Geoff is, alleen of met een andere songwriter. Fans van de LaTorre-versie lijken Tate de schuld te willen geven van het overnemen en de drijvende kracht achter de band in de afgelopen 10 jaar. Ik denk dat het was omdat hij moest. Kijk naar de liner notes voor HITHF. ALLE nummers van DEGARMO/TATE. Stuk voor stuk. Het voelt alsof het eigenlijk andersom was. Ze hingen aan de staart van GT, niet hij aan die van hen. Het komt erop neer dat beide nieuwe albums beluisterbaar zijn. Als je Todd een te hoog cijfer geeft, denk ik dat dat komt omdat je iets meer hoort dan er is. Hij is goed, maar denk je echt dat hij Tate goed is? Als de nummers wat trager zijn en de vocale controle voor het lagere register nodig is, heeft hij die niet. Voor degenen die denken dat GT het kwijt is, ik dring er bij je op aan om je woede los te laten en zelf te gaan kijken. Je zult verdwalen in Mindcrime, gedaan door de man die het heeft geschreven. Rust uit en ik hoop dat jullie allemaal net als ik zijn en willen dat goede muziek (Rock) een renaissance krijgt!

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 30 april 2013:

Ik denk dat de cd's met een scorekaart moeten komen… ik kan niet zeggen wat er in deze saga gebeurt zonder een scorekaart!!

Georgie Lowery uit Noord-Florida op 29 april 2013:

Als je beide cd's koopt, koop dan extra's en open de andere twee niet!

Jeetje, Louise, dit wordt verwarrend!!

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 29 april 2013:

Bijgewerkt (opnieuw) met de laatste informatie van zowel de TateRyche- als de ToddRyche-kampen … inclusief een kijkje in de albumhoes van ToddRyche !!

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 24 april 2013:

Blij dat je het leuk vond!!

StitchTheDamned uit Clifton Park, NY op 24 april 2013:

Wauw! Dit is ongelooflijk interessant. Bedankt voor het bericht!

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 23 april 2013:

Bijgewerkt omdat het album "Frequency Unknown" van Geoff Tate's Queensryche vandaag is uitgebracht!!!

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 23 april 2013:

^^ Ja, ik heb hiervan gehoord, Jeff. Ik kan me voorstellen dat het ongeveer als volgt ging:

Drummer Simon Wright: "Ik ben zo terug, Geoff, ik ga gewoon naar de overkant rennen voor… een pakje sigaretten. Yeeeaaaahh, een pakje sigaretten. Dat is het."

(Simon rent naar buiten, springt in een taxi, rijdt weg, komt nooit meer terug…)

Jeff op 22 april 2013:

Om het nog interessanter te maken..

http://www.blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article…

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 07 april 2013:

Tate's spelplan is simpel: hij wil de eerste zijn die een album uitbrengt onder de naam "Queensryche", zodat wanneer ze naar de rechtbank gaan, hij tegen de rechter kan zeggen: "Edelachtbare? Ik was er als eerste!" … laat staan ​​dat het album een ​​haastklus was, opgenomen door een stel huurmoordenaars, die geen van allen in zijn echte 'band' zitten.

Hij is meer bezorgd over het behouden van de naam dan over het uitbrengen van iets van kwaliteit.

Keith Ham van Niagara Falls, Ontario op 7 april 2013:

queequeensrychehahah: Ik denk niet dat bands zoveel geld verdienen als je denkt, meer dan vaak verdienen ze, soms nauwelijks, terug wat ze hebben uitgegeven en gebruiken dat gewoon om nog een plaat te maken - in de hoop dat ze nog steeds geld verdienen aan de laatste zodat ze zichzelf misschien beter kunnen onderhouden. Pink Floyd, als je het boek van Nick Mason leest, was na een tijdje helemaal kapot en The Wall en Darkside of the Moon lieten ze ondanks hun populariteit failliet gaan. De enige die geld verdiende aan The Wall was Rich Wright omdat Roger hem eruit schopte en hem alleen aanhield als ingehuurde artiest.

queequeensrychehahah op 07 april 2013:

Tate's versie is slechts een middelvinger uit wrok tegen de band en de fans. Het is geldklopperij, dat heeft hij ook toegegeven. Neem een ​​album op om iedereen in verwarring te brengen, maar niemand koopt het. Plus 2 mensen hebben zijn originele line-up al verlaten en dan kunnen ze niemand zover krijgen om zijn waardeloos klinkende album te remixen, oorspronkelijk gemixt door de oude producer die zijn soloprojecten begon op te nemen, vermomd als Queensryche-albums, beginnend met Mindcrime 2. En laten we eerlijk zijn beide bands zijn coveracts. Zoals Megadeth tot Metallica tot GN'R toen hun meest populaire line-ups uit elkaar gingen. Ze worden allemaal gecontroleerd door idioten sinds hun oorspronkelijke leden vertrokken en nu zijn ze niets meer dan geldklopperij.

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 4 april 2013:

Dat had EMI kunnen zijn. Vroeger waren zeven of acht albumdeals de standaard in de platenindustrie … maar het was zeldzaam om een ​​band ooit zo'n deal te zien sluiten en aan de andere kant uit te komen, ze gingen meestal uit elkaar voordat ze zoveel konden leveren albums… daarom brengen bepaalde bands uiteindelijk zoveel "Live"-albums of "Greatest Hits"-compilaties uit. Haha

Keith Ham van Niagara Falls, Ontario op 4 april 2013:

Ik hoorde dat ze een platencontract hadden dat hen dwong om binnen een bepaald aantal jaar ergens terug 8 platen te schrijven… En ze hadden al een tijdje moeite om eruit te komen.

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 4 april 2013:

@ Keith - welk contract bedoel je? Ze hebben de afgelopen tien jaar getekend bij verschillende labels. Toen hun oorspronkelijke label, EMI, eind jaren 90 failliet ging, verhuisden ze naar Atlantic voor één album ("Q2K" in 2000) en sindsdien hebben ze materiaal uitgebracht via Sanctuary Records en Rhino Records.

Keith Ham van Niagara Falls, Ontario op 3 april 2013:

Ik vraag me af of deze splitsing te wijten was aan het contract waar ze jaren geleden toe werden gedwongen, waardoor de band verschillende keren bijna werd vernietigd … Het contract dat hen dwong talloze albums te maken in een onrealistisch tempo.

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 03 april 2013:

Bijgewerkt! Tatesryche heeft een sneak peek album track "COLD" uitgebracht via YouTube! Check het hierboven!!

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 03 april 2013:

Ze deden een mini "Mindcrime"-set toen ik ze in 1995 ook op de Promised Land-tour zag.

…en het idee van een vervolg op "Music From the Elder" beangstigt me absoluut. Haha

Lorne Carter uit Fayetteville, Arkansas op 3 april 2013:

De laatste keer dat ik de Ryche zag, was toen ze hun driedelige show deden, bestaande uit Rage for Order, American Solder en Empire. Ik ging naar binnen en wist het niet te verwachten, en toch was het een geweldige show. Van de 4 keer dat ik de Ryche heb gezien, deden ze slechts 2 keer nummers van Mindcrime. (Empire-tour waar ze het in zijn geheel deden en de Hear in the Now-tour) De eerste keer was natuurlijk toen ze in 86 voor Mindcrime openden voor Ratt.

Dus denk niet dat ze het zo vaak hebben afgeranseld als het publiek erom heeft gevraagd. Hoeveel jaar zijn fans gek geworden bij het noemen van Mindcrime deel II? En als ze het niet afleveren, wie dan wel? Trouwens is Pink Floyd / Roger Waters ooit veroordeeld voor het geselen van "The Wall?" Hoe vaak heeft de Who "Tommy?" uitgebroken? Ik weet zeker dat als Music from the Elder enig succes was geweest, Kiss er 5 keer achter zou hebben getourd en 3 sequels en een prequel had gehad.

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 03 april 2013:

Bedankt voor de reacties, allemaal.

@evo68 - je hebt een punt. Ze vertrouwen al veel te lang op "Mindcrime" tijdens hun tournee!

Skydiver777 op 03 april 2013:

Ik wou dat de originele jongens zouden stoppen met al deze onzin en hun verschillen opzij zouden zetten en de muziek zouden spelen waar we allemaal van houden met de originele line-up.

evo68 op 03 april 2013:

tate verloor mijn respect toen hij heel weinig respect toonde voor de fans van rocklahoma. Ik denk echt dat hij door een midlifecrisis gaat lol. Ik woon in Engeland en heb mindcrime nu 3 of 4 keer gezien op 4 verschillende tours in de afgelopen 20 jaar. Het lijkt misschien niet zo slecht voor sommige mensen, maar ik denk dat het een beetje speelt op het feit dat, Empire terzijde, alles dat volgde op mindcrime was zo'n beetje onzin. Je had er één goed album van kunnen maken. ik ga het niet opsommen, maar alles tot mindcrime. Ik geloof dat Wilons QR precies dat doet en voor mij zullen ze elke keer mijn stem krijgen, maar ik zal uit interesse naar tates QR luisteren, maar ik verwacht niet veel omdat ik geen fan ben van zijn solowerk en voor mij is dit in wezen een soloalbum. Let op, dit is slechts mijn mening en ben hier niet gekomen om iemands neus uit het gewricht te halen, lol

Charles Velásquez op 02 april 2013:

Een briljante campagne om QR weer op de kaart te zetten. Wat is een betere manier om de schaamstreek weer naar je te laten kijken. RIJK OP! EEN VENTILATOR VOOR HET LEVEN!!!!!

Nik Braswell op 02 april 2013:

F*** Tater. Ik zag de echte Queensryche (met 3/5 van de originele leden) in Corpus Christi, TX (oktober 2012). Het was de show die ik al meer dan 18 jaar wilde zien.

shaun op 02 april 2013:

Geweldig artikel

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 02 april 2013:

Hé vrijheid!! ToddRyche speelde een paar weken geleden in New Jersey (mijn thuisgebied), maar helaas kon ik ze niet bekijken -- een vriend van mij deed dat wel en zijn rapport leek erg op dat van jou, dat wil zeggen dat de band weer plezier op het podium, wat hij al heel wat tours niet had gezien.

VrijheidMetaal uit Ergens in de tijd op 02 april 2013:

Zag Queensryche (de echte, niet Tater en tot's Vestryche) vorige maand en het was een geweldig optreden! Todd NAAIST het en de band stond in brand. Ze hadden iets dat al jaren ontbrak: chemie op het podium! Afgezien van La Torre heeft Parker Lundgren zich echt bewezen. Hij en Whip hebben een geweldige chemie op het podium en zijn verreweg de beste 2e gitarist sinds DeGarmo de band verliet (de echte reden werd onthuld in de rechtbankdocumenten, die was vanwege het gedrag van Geoff Tate.)

DeGarmo is een klasse-act geweest en bleef weg van het drama. Het dichtst dat we waarschijnlijk ooit bij een verklaring van Chris zullen komen, is wat Scott Rockenfield zei tijdens een interview met Eddie Trunk - dat Chris bevriend bleef met het grootste deel van de band en werd gesteund door de veranderingen in Queensryche. Toch zou ik graag DeGarmo met jongens op het podium zien springen tijdens Queen Of The Ryche als een GROTE "Frequency Unknown" voor Tate.

Hij had Tate echt los kunnen laten, maar is stijlvol gebleven - wat de band ook heeft gedaan om Tate te ontslaan. Ik ontmoette de band na de show en ze hielden het allemaal stijlvol en zouden Tate niet slaan. Ze waren de fans allemaal erg dankbaar voor hun steun.

Ik ben niet zo enthousiast geweest over een nieuw Queensryche-album sinds ik wachtte tot Empire in de winkels lag! Ik kan niet wachten om het te horen!

Voor zover Frequentie onbekend - ik zal geen cent uitgeven aan die POS!

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 02 april 2013:

Hallo Ginfire - Ik ben ook bezig met "Redemption", ik heb nog niet veel van het GT-album gehoord, afgezien van een paar korte fragmenten op iTunes, en die waren van vrij lage kwaliteit, dus ik hoorde niet genoeg om erover te bellen op welke manier dan ook. Ik zal Geoff zoveel geven, hij heeft een indrukwekkend aantal spelers op zijn plaat staan, maar dat maakt het nog geen echte "band", als je begrijpt wat ik bedoel.

jenevervuur op 02 april 2013:

Hoi,

Nou, ik luisterde naar 3 of 4 van de samples van de nieuwe Geoff Tate Queensryche en ik luisterde volledig naar het nieuwe QUEENSRYCHE-nummer genaamd Redemption en er is geen vergelijking IMHO. Queensryche klinkt als Queensryche, maar geen van de samples uit GT's versie klonk ook maar iets als Queensryche, met uitzondering van GT's stem. GT's Queensryche klinkt als een fatsoenlijke GT solo-cd terwijl het nieuwe QR-nummer klinkt als echte Queensryche = BRILJANT… nogmaals, IMHO.

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 02 april 2013:

CRyche - het gaat natuurlijk allemaal om naamsbekendheid. Veel meer mensen kennen de naam "Queensryche" dan "Rising West", of "Geoff Tate" of "Geoff en de Tater Tots" of wat dan ook. Als de ene of de andere partij de naam zou opgeven, zouden ze helemaal opnieuw beginnen.

CRyche7 op 02 april 2013:

Ik heb alles gelezen wat er is gebeurd en ik ben al heel lang een Queensryche-fan, mijn enige vraag is: nu DeGarmo de band heeft verlaten en Tate is ontslagen, waarom houden de overige leden niet de naam Rising West en Mr. Tate een solo-act blijven? Ik hou van het geluid van de nieuwe Queensryche met LaTorre, maar het zal niet Queensryche zijn

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 02 april 2013:

@ Eric - Zoals de zaken gaan, verwacht ik half dat een derde Queensryche, gecentreerd rond de lang afwezige en zeer gemiste heer DeGarmo, elk moment zijn debuut zal maken. :)

Eric op 02 april 2013:

En toch evenmin Chris De Garmo, die er in zat voor de periode dat de band goed was. Dus zijn beide bands echt Queensryche?

AI op 02 april 2013:

Daniël,

Hoewel ik het niet eens ben met je hele post, bewonder ik je passie voor muziek en het genre. Ik ben het ermee eens dat Promised Land het laatste album was dat ook een geweldig geluid en een geweldige sfeer had, maar ik kan niet geloven dat dit allemaal te danken was aan Geoff Tate. Ik ben het er ook niet mee eens dat Chris Degarmo meer Queensryche was dan enig ander lid van de groep (vooral na te hebben gezegd dat niemand de band is). Chris verliet de band om piloot te worden, minus enkele gastoptredens op cd's van anderen, zoals die van Jerry Cantrell. Ik ben het er ook niet mee eens om Rudy Sarzo of Simon Wright huurmoordenaars te noemen, terwijl Geoff Tate in plaats daarvan enkele vrienden kon binnenhalen en spelen. Nogmaals, ik ben het er gewoon mee eens om het niet eens te zijn en moet Geoff Tate nog steeds steunen. Maar zoals ik al zei, ik bewonder je passie en respecteer je inbreng. Goed met je in discussie…..

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 02 april 2013:

Daniel - wow, soms hoef ik helemaal niet te posten. Je hebt ook helemaal begrepen hoe ik me voel over deze hele zaak. Hahaha. Goed zo!!

Daniël op 02 april 2013:

naar Al-

Ik heb alleen wat opmerkingen bij het lezen van uw commentaar. In mijn gedachten ging Queensrÿche nooit over slechts één persoon. In het klassieke tijdperk ging het om het collectief. Iedereen heeft meegewerkt aan de totstandkoming van de muziek. Tegen de tijd dat dat stopte, verdween de magie langzaam (Beloofde Land is de laatste met dat "bandgevoel").

Als er één persoon is die Queensrÿche zou kunnen zijn, dan zou het Chris DeGarmo moeten zijn.

Over de Tate-band, het is niet echt een band. Het is een stel huurlingen die erop uit gaan om Operation Mindcrime te spelen. Het nieuwe Tate-album "Frequency Unknown" is geschreven door producer Jason Slater en sessiemuzikanten hebben het opgenomen. Het is vergelijkbaar met de laatste drie QR-albums waar dat bandgevoel bijna ontbreekt.

Ik denk dat Simon Wright op 1 of 2 nummers drums heeft gespeeld en Sarzo een beetje bas. De meeste bas werd gespeeld door producer Jason Slater.

Queensrÿche is niemands egotrip en daarom steun ik de Wilton-, Jackson- en Rockenfield-versie. Ze zijn er al voordat er een Queensrÿche was en ooit was Wilton een geweldige songwriter. Het nieuwe nummer "Redemption" klinkt erg als een Wilton-nummer en veel van de oude QR-elementen zijn aanwezig, samen met een meer moderne zwaarte.

Wilton, Jackson, Rockenfield, Lundgren en LaTorre zijn voor mij Queensrÿche. Ze klinken zoals de band na Promised Land had moeten klinken, en ze zijn weer een band.

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 02 april 2013:

Bedankt voor het langskomen, Al. Ik ben het met je eens, veel bands hebben in de loop der jaren last gehad van "Lead Singer's Disease", Queensryche is slechts de laatste.

AI op 02 april 2013:

Ik kan niet geloven hoe ongelijk de stemming was die Queensryche steunde! Ik ben absoluut weggeblazen. Als ik de opmerkingen na het artikel lees, zie ik dat de redenen van veel mensen dingen zijn alsof ze vinden dat Geoff Tate vreemd is of zijn succes niet waardeert. Ik heb een nieuwsflits voor iedereen die dit zegt en de kant van de "wanna-be" Queensryche, ALLE ZANGERS ZIJN VREEMDEL. ALLE FRONTMAN HEBBEN COMPLEXEN EN EGO'S! Dat maakt ze allemaal zo geweldig. Denk je dat de bestaande leden van Van Halen echt van David Lee Roth houden? NEE!!!!! Maar hij was destijds de ultieme frontman en een geweldige zanger voor hun muziek. Geoff Tate is Queensryche. We hebben gezien dat deze band uit elkaar ging met zoveel GEWELDIGE metalbands (LA Guns, Motley Crue - die natuurlijk later weer bij elkaar kwamen, Skid Row, Dokken, en de lijst gaat maar door). Als een ECHTE fan is dit klote! Ik snap hoe moeilijk het is om dag in dag uit bij iemand te zijn, maar wat is er gebeurd met de liefde voor muziek. Misschien is dat een naïeve of blinde cliché-uitspraak, maar ik heb het en zou graag denken dat sommige van de geweldige muzikanten die ik opkijk, het ook hebben. Al dit drama is teleurstellend, dat is alles. Het uiteenvallen van Queensryche, en of Geoff Tate wel of niet gelijk had of niet, toont één ding aan om te overwegen… Kijk naar de band die hij heeft samengesteld. Hij stelde een all-star line-up samen met enkele van de beste rock en metal, Rudy Sarzo van Ozzy Whitesnake fame en Simon Wright van AC/DC en Dio line-ups…. Denkt iemand van jullie ECHT dat muzikanten van hun kaliber het zouden krijgen met een "dictator", een "tiran", een "diva", een "is geweest", en dat ik zou kunnen doorgaan met de dingen die ik heb gelezen die mensen hebben gezegd over Geoff. Mijn gedachten zijn: GEEN MANIER, dat zouden ze zichzelf nooit aandoen. Want raad eens mensen? Ze doen geen pijn om geld of speelkansen. Mijn stem en 100% steun gaat naar Geoff Tate en zijn band, de REAL Queensryche. Periode!!!!!!!

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 02 april 2013:

Hallo Lorne - goede punten, allemaal. Bedankt voor je bijdrage.

Lorne Carter uit Fayetteville, Arkansas op 02 april 2013:

Leuk geschreven

Ik zou hieraan willen toevoegen dat in een tijd waarin je meerdere acts hebt die toeren onder dezelfde naam (denk aan LA Guns, Great White enz.), het niet de rechtbanken zijn, maar het publiek dat meestal beslist wie er wint.

Veel mensen beschouwen de huidige line-up van GnR niet als de echte GnR. Toch werd de Chinese democratie nog steeds platina. (Ja, het stelde teleur in de verkoop, maar 99,8% van de releases van vandaag zal dat doen als ze worden vergeleken met de verkoop en invloed van Appetite for Destruction.) en GnR vullen arena's en zijn headliners op festivals. Ik denk dat Slash een beter product heeft tussen de nieuwe muziek en liveconcerten, maar hij doet alleen theaters en clubs. Ik ben dus in de minderheid.

Geef het een paar jaar, de controverse zal niet verdwijnen zolang er twee versies van de band zijn, net zoals fans al tientallen jaren smeken om Chris Degramo om terug te keren naar de kudde. Maar ik denk dat je over een paar jaar een duidelijke winnaar zult zien.

Ik kan pas oordelen als ik beide platen heb gehoord, maar het veilige geld is wedden tegen Geoff Tate. Betere zangers hebben geflopt als soloartiest of frontman van hun versie van een band (denk aan Steven Tyler, Paul Stanley, Vince Neil en Mick Jagger) en het lijkt erop dat alleen David Coverdale de line-up van de all-starband opnieuw kan uitvinden en slagen. Niet dat ik me niet vergis of tegen Tate ben, maar de geschiedenis staat niet aan zijn kant.

Donna Deist op 02 april 2013:

(sorry dat ik per ongeluk op verzenden drukte voordat ik mijn reactie kon afmaken)

geweldige muziek van de band. ik heb echt het gevoel dat Michael, Eddie of Scott niet genoeg erkenning krijgen die ze echt verdienen. we moeten niet vergeten dat Queensryche zonder hen niet zou bestaan. ze zijn buitengewoon getalenteerd in alles wat ze doen. misschien is deze splitsing een heel goede zaak. zonder Geoff of Chris geeft het de wereld een kans om te zien hoe getalenteerd deze jongens werkelijk zijn. het feit dat ze het al zo lang volhouden zegt veel over hen. ik heb altijd bewondering gehad voor het feit dat ze niet uit zijn op roem of glorie, ze doen gewoon wat ze graag doen. ik hoop oprecht dat deze jongens nog vele jaren muziek zullen maken.

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 02 april 2013:

@ Donna Deist - geen zorgen.

Donna Deist op 02 april 2013:

jongens in mijn laatste post begrijp me alsjeblieft niet verkeerd. ik heb Geoff altijd leuk gevonden als zanger en hij deed geweldige dingen met de band. alles wat ik in mijn vorige post schreef, geldt nog steeds, maar het is niet bedoeld om hem als persoon aan te vallen. wat ik de laatste jaren niet leuk vind aan hem, is hoe hij en zijn familie de band hebben gebruikt om zichzelf te promoten.

wat Chris Degarmo betreft, ik heb hem altijd leuk gevonden. hij was en is waarschijnlijk nog steeds mijn favoriete bandlid. ik heb de band ook leren waarderen met of zonder Chris. sinds Chris vertrok, heb ik er wat van gehoord

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 02 april 2013:

@ Mike - Ik ben geen advocaat, maar als ik zou moeten raden, zou ik zeggen dat op zijn minst de partij die de strijd om de naam Queensryche verliest, hun album van de markt zou moeten halen en uiteindelijk opnieuw zou moeten drukken/herdrukken -laat het los onder een "nieuwe" naam. Dus hey, ik ga beide cd's kopen, want een ervan wordt vroeg of laat een collector's item! Hahaha.

@ Dr. X - laat het ons weten als Mr. DeGarmo op uw pleidooi reageert. Ik zou graag horen wat hij vandaag heeft.

@ Baldmark - "Als ik het ze één keer heb verteld, heb ik het ze duizend keer verteld, zet Geoff Tate's naam BOVEN de poppenkast!!!" Hahahaha

kale plek op 02 april 2013:

Nog een voorbeeld van het hebben van iemands vrouw of significante ander die een band runt; LUMBAALPUNCTIE!!!

Dr X op 02 april 2013:

Bedankt dat ik commentaar mag geven op dit dwaze banddrama Fatfreddy. Ik heb zojuist Mr. DeGarmo toegevoegd als vriend op Facebook en stuurde hem het volgende pleidooi.

Post dit gerust als je wilt.

Chris,

Kunnen jullie, in het belang van ons fans die absoluut dol zijn op de "DeGarmo"-versie van Queensryche, een manier vinden om een ​​einde te maken aan het nieuwe dubbele Queensryche-drama?

Ik begrijp waarom je de band in 1997 verliet. Vanwege de omvang van Geoff's ego was er geen ruimte op het podium, noch in de tourbus voor enig ander bandlid.

Er zijn fans onder ons die weten wie de originele band zo goed heeft gemaakt. Ik denk dat het triest is dat er nu twee bands zijn, die dezelfde naam gebruiken en in feite hun brood verdienen met het maken van covers die je hebt geschreven en zo goed hebt gepresteerd.

Ik hoop dat het briefje u goed en met een goed humeur aantreft.

Hartelijke groeten,

Greg Johnson, Waxhaw NC.

Mike op 02 april 2013:

In november beslissen de rechtbanken welke van de 2 kampen legaal de naam krijgt. Betekent dit dat als Toddryche wint, zij de rechten op FU erven? Of omgekeerd, als Tateryche wint, claimen ze dan de rechten op het aankomende album van Toddryche? Aangezien beide kampen zijn gekoppeld aan hetzelfde 'merk' van de QR-band, lijkt dit een probleem te kunnen zijn.

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 02 april 2013:

Hallo OpenRiverTech - Ik heb net uit nieuwsgierigheid naar Cleo's webpagina gekeken en wauw, "basic" is niet eens het woord ervoor. Hahaha.

Ik vond het wel grappig dat L.A. Guns op hun pagina wordt vermeld, omdat het een andere band is die onlangs ook het juridische drama "twee bands, dezelfde naam" heeft doorgemaakt dat Queensryche momenteel ervaart.

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 02 april 2013:

Hallo Dr. X… sinds dit drama begon, heb ik me vaak afgevraagd hoe meneer De Garmo zich moet voelen over de hele zaak. Ik weet zeker dat iemand hem ooit heeft benaderd voor een opmerking, maar het lijkt erop dat hij zijn mond heeft gehouden, wat waarschijnlijk het beste is. Bedankt voor het langskomen.

OpenRiverTech op 02 april 2013:

@FatFreddysCat Cleopatra's reputatie is helemaal niet meer wat het geweest is. Het helpt niet dat ze artiesten op hun pagina vermelden om het te laten lijken alsof ze een platencontract hebben, terwijl ze in werkelijkheid in sommige gevallen net rechten hebben gekregen om een ​​album opnieuw uit te geven dat niet meer wordt gedrukt, zoals in de zaak van B.B. King. Ik ben misschien nitpicking, maar geez, lol

Dr X op 02 april 2013:

De Real Mindcrime hier is dat geen van beide bands de "echte" band is zonder Chris Degarmo.

Hij was de drijvende kracht achter de band toen ze echt relevant waren.

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 02 april 2013:

@ OpenRiverTech - zoals ik het begrijp, had Cleopatra Records vroeger een behoorlijk goede reputatie in de elektronische/industriële muziekscene. Ik weet niet of dat meer waar is, maar als het gaat om hun hardrock/metal-releases (op het sublabel "Deadline"), is hun selectie inconsistent en zien hun cd's er vaak gehaast / goedkoop uit. Ik heb verschillende releases op dat label gehad (meestal compilaties van meerdere artiesten of tribute-albums) en hun boekjes zijn slordig en vol spelfouten en andere blunders.

@ Donna Deist - bedankt voor het langskomen, het zal interessant zijn om te zien hoe het duel tussen de twee QR-kampen verloopt, zodra beide partijen nieuwe muziek uitbrengen… De laatste keer dat ik de peiling controleerde die bij dit artikel is gevoegd, is de line-up van LaTorre was de Tate-versie aan het schoppen met een marge van bijna 3 tegen 1.

Donna Deist op 02 april 2013:

ik ben al jaren een QR-supporter en ik probeer nog steeds alle onzin te begrijpen die Geoff begon, zelfs toen hij nog bij de band was. na "American Soldier" verloor ik bijna mijn interesse in de band volledig. nu ben ik blij dat de band uit elkaar is. Hoewel Todd zeker geen Geoff is (God zij dank!!!), geloof ik oprecht dat Todd de band nieuw leven heeft ingeblazen. voor het eerst in lange tijd ben ik erg opgewonden om het volgende album te horen, wetende dat ik niet teleurgesteld zal zijn.

Geoff, je bent met een reden uit de band ontslagen en ik denk echt dat het tijd is om verder te gaan. Ik hoop echt dat de rechter je niet toestaat de naam queensryche te gebruiken. in de afgelopen 5-10 jaar heb ik alleen maar gezien dat jij jezelf probeerde te promoten, niet de band. dus het verbaast me niet dat de band je heeft ontslagen en besloot een nieuwe naam voor zichzelf te maken. ik denk eerlijk gezegd dat ze veel meer wettelijk recht hebben om de naam Queensryche te gebruiken dan jij. terwijl je een aantal geweldige nummers hebt gemaakt binnen en buiten Queensryche, en de afgelopen jaren ben ik ook teleurgesteld over veel van je projecten, vooral Caberet. ik kan naar sommige van je liedjes luisteren (uit nieuwsgierigheid) nadat je album is uitgebracht, maar ik weet eerlijk gezegd niet of ik je album zal kopen.

OpenRiverTech op 02 april 2013:

Ik vind het grappig dat TateRyche getekend heeft bij Cleopatra Records… ik bedoel, dat bedrijf ziet er echt louche uit… serieus. Heb je de artiestenpagina al gezien? Als je op sommige artiesten klikt, ga je gewoon naar een winkelpagina om een ​​shirt te kopen. Ik bedoel, kom op, als je een deal hebt met deze artiesten die leven of niet, zou je ze dan niet beter willen promoten. Dit vormt bijna het bewijs van de schade die hij heeft aangericht aan het merk QR. Misschien headlinen ze een Cleopatra Summer Fest met Tiffany en Vanilla Ice. Ik zie Geoff proberen een virtueel duet met Miles Davis tot stand te brengen … Dat is als Cleopatra Records echt iets met de Jazz Great te maken had, behalve het verkopen van een poster of cd die ze van Amazon kregen

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 02 april 2013:

Hey ex-Seattle… Ik ben het eens met al je punten. We zullen later dit jaar zien hoe deze puinhoop allemaal uitpakt, wanneer beide partijen natuurlijk naar de rechtbank stappen.

Ex-Seattle op 02 april 2013:

Ik heb deze hele soapserie bekeken vanaf het eerste verslag van een vuistgevecht en op dit moment denk ik dat het vrij duidelijk is wat er is gebeurd (in de afgelopen decennia) en wat er gaat gebeuren.

Mijn gedachten:

1. Tate regeerde QR met een ijzeren vuist. Hij is een legendarische stem en ik weet zeker dat de band voelde dat ze hem niet konden vervangen en doorgaan, dus lieten ze hem toe. DeGarmo is vertrokken vanwege Tate. Tate stond de band niet toe om bij te dragen aan muziek en na een tijdje stopten ze met proberen bij te dragen.

2. Tate liet de band leegbloeden door zijn familie in te huren. Andere zangers hebben hun vrouwen ingehuurd en bands op soortgelijke wijze naar de ondergang geleid. Neem NOOIT een vrouw aan als manager. (Chris Cornell?)

3. Tate's eerste solo-album was geweldig. Ik hou ervan. Hij zou gewoon een solo-act moeten zijn, maar hij moet serieus een goede songwriter inhuren, wat tijd vrijmaken om te touren en erachter te komen wie en wat hij is en wat de muziek zou moeten zijn.

4. Todd is super. Hij is niet Tate, hij is Todd. Hij kan de oude muziek zingen, maar de nieuwe muziek is waar het om gaat. Redemption is een geweldig nummer en ik denk dat mensen de band zullen omarmen voor wat het nu is.

5. De rechter zal Tate in het gezicht lachen. QR zal Eddie, Michael, Scott, Todd en Parker zijn.

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 02 april 2013:

Hahahaha!! Hallo Jim -- bedankt voor de reactie en het gegrinnik.

Jim op 02 april 2013:

Geoff heeft sinds Empire geen kraak meer kunnen zingen en zelfs toen kon je horen dat zijn zelfgemaakte wijn (zeuren?) zijn stem al doodde.

Het hoofd van de Geoff werd groot toen hij werd vergeleken met Halford en Dickenson. Tate ook niet. Niet meer.

Nu is hij net zo'n beat poets in een kleine martinibar die onzinnige poëzie over het publiek strooit terwijl een man met een grappige hoed op de achtergrond een panfluit speelt.

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 31 maart 2013:

Hallo Joe - thanx voor het langskomen zoals altijd. Je kunt Rudy Sarzo niet kwalijk nemen voor het optreden (ik bedoel, waar heb je hem de laatste tijd gezien?)… maar je hebt gelijk, hem toevoegen aan een "band" doet niet echt veel om hun grote waarde te verhogen. Je hoort nooit iemand zeggen "Duuuude, speelt RUDY SARZO met ze? Dat moet ik zien!"

Joe Cogan op 31 maart 2013:

Ze verloren hun interesse voor mij na "Empire", en ik zie weinig reden om te denken dat een van beide eenheden iets interessants zal produceren zonder (HEEL scherpzinnige opmerkingen hierboven) Chris DeGarmo erbij betrokken is. (Tussen haakjes, maakt het me een slecht persoon om te zien dat Rudy Sarzo die verschijnt meestal aangeeft dat een band de haai heeft gesprongen?)

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 30 maart 2013:

Weer geüpdatet. Scorecard, pak je scorecard. Ik kan niet bijhouden wat er in het land van Queensryche gebeurt zonder een scorekaart!!!

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 28 maart 2013:

Geoff Tate's Queensryche stapte er vandaag weer in, dus ik moest natuurlijk weer updaten… haha

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 27 maart 2013:

Bijgewerkt (opnieuw) met meer chaos van het Geoff Tate-kamp …

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 25 maart 2013:

Bijgewerkt met een YouTube van de nieuwe Queensryche (w/Todd LaTorre) track, "Redemption" in zijn geheel!!

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 7 maart 2013:

Hahaha, daar heb je een punt Brian. Arme Bobbie.

Brian Marshall op 07 maart 2013:

Ik denk dat het echte slachtoffer in deze situatie Bobby Blotzer is. Ik bedoel, hoe triest is het dat hij niet eens een vast optreden kan volhouden met een groep aangespoelde troubadours?

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 4 maart 2013:

Hey Freedom… mijn nieuwsgierigheid zal waarschijnlijk de overhand krijgen en ik zal uiteindelijk beide cd's kopen… want een van hen zal vroeg of laat de rechten op de bandnaam verliezen, waardoor hun cd een verzamelobject wordt. Hahaha.

VrijheidMetaal uit Somewhere In Time op 4 maart 2013:

En je hebt de Tate-update ook al gedaan. Ik vind het ironisch dat een man die toegaf zijn bandleden aan te vallen, een albumhoes uitbrengt met een vuist en FU voorop en in het midden.

Ik was niet van plan om het album van The Geoff te kopen, ik zie niet in hoe het gebruik van dezelfde songwriter en producer als O:MC II, American Soldier, DTC een beter album zal maken. Maar je hebt een goed punt en misschien koop ik ze gewoon allebei, want een keer zal na de rechtszaak niet meer worden gedrukt en ik zou mijn geld uitgeven aan The Geoff's om degene te zijn die uitverkocht is nadat hij in de rechtbank verliest.

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 4 maart 2013:

Bijgewerkt (voor de tweede keer vandaag!) met nieuwe primeur over de aanstaande albumrelease van Geoff Tatesryche!!

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 4 maart 2013:

NOG WEER bijgewerkt met informatie over de nieuwe releasedatum over het aankomende album "ToddRyche".

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 23 februari 2013:

Bijgewerkt met een sneaky kijkje op YouTube van een nieuw Queensryche-nummer met Todd Latorre-fronted, "Redemption!"

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 15 februari 2013:

Bijgewerkt met een nieuwe primeur over "Geoff Tate's Queensryche"

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 08 februari 2013:

Ja, het lijkt erop dat beide partijen zich haasten om als eerste op de markt te komen met een nieuw album onder de naam "Queensryche" … de grote vraag is, welke zal er echt beluisterbaar zijn?

VrijheidMetaal van ergens in de tijd op 08 februari 2013:

The Geoff lijkt te zijn begonnen met het opnemen van zijn Scabryche-album - hij heeft misschien een stel "speciale gasten" ingehuurd om een ​​snelle solo te doen, maar het "talent"-team erachter zijn dezelfde mensen die je American Soldier, O:MC II hebben gebracht en het album waarvan The Geoff zei dat het "metal zou herdefiniëren", Dedicated To Chaos. Verwacht meer van hetzelfde, met een solo van Brad Gillis hier en een solo van KK Downing daar…..

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 25 januari 2013:

…en hij neemt zijn broer mee op gitaar!

Aangezien zowel Rudy als zijn broer ooit betrokken waren bij Quiet Riot, zou de band misschien "QuietRyche" moeten heten

Joe Cogan op 25 januari 2013:

Rudy Sarzo… heh, het verbaast me niets: hij krijgt elke keer een telefoontje als een metalband hun bassist vervangt.

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 25 januari 2013:

Ik hoor je Vrijheid. Ik moet toegeven, ik moest lachen toen ik hoorde dat TateRyche getekend had bij Cleopatra Records… dat label is het muziekindustrie-equivalent van het Franse Vreemdelingenlegioen, d.w.z. als je je bij hen aansluit, voel je je misschien belangrijk, maar niemand anders zal het schelen. Haha

VrijheidMetaal uit Somewhere In Time op 25 januari 2013:

De Geoff's versie is een treinwrak… je kunt gewoon niet wegdraaien! Hij kon geen tweede gitarist vinden, dus belde Rudy zijn broer. Blotz kon de rollen niet aan of realiseerde zich dat omgaan met Steven Pearcy gemakkelijker is dan omgaan met The Geoff. De Geoff haast zich om iets onder de naam Queensryche uit te brengen voor de zittingsdatum, zijn laatste kans om geld te grijpen sinds zijn solocarrière is mislukt. Het is onmogelijk dat hij de naam van de band wint, hij was 1/4 van de partners en hij werd ontslagen. Een meerderheid van de partners kan dat in de zakenwereld. Hij zal worden uitbetaald volgens een overeenkomst, maar hij mag er niet met naam vandoor gaan.

Ander nieuws - Todd La Torre plaatste op zijn FB-pagina dat hij deze week de vocalen voor het nieuwe album neerlegt. Mijn gok is dat het Queensryche-album op een veel groter label uit is lang voordat Fakeryche iets uitbrengt.

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 25 januari 2013:

BIJGEWERKT met de laatste informatie over de veranderingen in het Geoff Tate-kamp …

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 27 december 2012:

Bedankt voor het langskomen, Globez. Ik denk dat we weten op welke versie van QR je hebt gestemd in de poll.

Globez op 27 december 2012:

Ik kan niet zien hoe mensen deze valse setto-tributezanger kunnen vergelijken met Geoff Tate! Ik weet dat hij niet de zanger is die hij was toen hij in de twintig en dertig was, maar kom op nu! Ik zat in een Queensryche-tributeband die zo goed was als deze.. Er was ook een Queensryche-tributeband waarvan ik dacht dat die behoorlijk fatsoenlijk was, genaamd "Z lot Z". Het is triest dat ze nu meer als Queensryche dan als Queensryche klinken! Geoff, zelfs op zijn oude dag is hij in een klasse van zeer weinigen! Een andere die in je opkomt is de geweldige Bruce Dickinson! Mensen haten Tate omdat hij op Rockenfield spuugde en Michael Wilton sloeg?? Ernstig?? Wie geeft een rattenkont!! Vind je een band meestal niet leuk om hoe ze klinken?? Als dat is wat je op het idee brengt over een band, dan denk ik dat je een beetje te veel een emotionele band met de band hebt.. Dat is nogal gay om eerlijk te zijn! Trouwens, ze ontsloegen hem, slopen achter zijn rug om, ontsloegen familieleden en gingen nooit naar de man en klaagden nooit over muziekdirectie of zo. zoals dat! Ik ben blij dat Geoff voor het merk Queensryche is gebleven en er niet alleen voor terugdeinsde.. Toch keert iedereen hem de rug toe! Wat voor fans waren jullie? Een dag niet lang geleden wilden jullie Geoff een baan geven, maar nu haat je hem! Stelletje lamme neppers! Veel succes met je tributeband.. Ik wacht op Geoffs versie van Ryche.. En jullie zullen allemaal op de kar springen als het de "echte" versie van Queensryche rookt! Dat is zo lachwekkend!! De echte versie van Queensryche.. Haha de versie die anderhalve song van hun materiaal schreef!! Wat een grap!

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 11 december 2012:

BIJGEWERKT met nieuwe details over de aanhoudende juridische puinhoop van Queensryche…

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 5 september 2012:

Dang, Shawn… misschien moet je zelf wat Hubs schrijven, haha. Ik ben het met je eens, eerlijk gezegd. Tate is altijd "de stem" van Queensryche geweest, maar als je naar iets van post-DeGarmo luistert, wordt het snel duidelijk dat Chris DeGarmo zijn ziel was.

… en voor de goede orde, ik vind 'Hear in the Now Frontier' eigenlijk wel leuk. :)

Shawn Dudley uit Los Angeles, Californië op 5 september 2012:

Mooi geschreven. Deze hele puinhoop is gewoon lachwekkend om eerlijk te zijn, ik heb heel weinig vertrouwen dat beide versies iets interessants kunnen uitbrengen.

Ik weet dat het niet de populaire mening is, maar het hart en de ziel van Queensryche was Chris DeGarmo. In veel discussies met de originele geluidstechnicus van QR (die met hen toerde en ook de heropnamesessies van Live In Japan '85 in Abbey Road produceerde) vertelde hij me consequent dat DeGarmo de echte creatieve kracht achter de groep was. DeGarmo schreef een groot deel van de muziek, hij arrangeerde de door anderen geschreven partijen, begeleidde de opnamesessies, stelde de setlists op voor hun liveshows en was in wezen de sterkste muzikant van de band. Laten we ook niet vergeten dat Chris "Silent Lucidity" schreef, de belangrijkste reden waarom Empire 3 miljoen exemplaren verkocht en waarom ze uit de metalwereld werden gelanceerd naar reguliere arena-attracties. (QR was nog een openingsact voorafgaand aan Empire…).

Hij wordt nu gebagatelliseerd omdat mensen hem de schuld geven van "Hear In The Now Frontier", dus wat, het was een normaal iets in het midden van de jaren 90 om te proberen zich aan te passen om relevant te blijven in een scène waar metal, gitaarsolo's en alles op afstand progressief werd als pass beschouwd'. Ga eens kijken naar DeGarmo's songwriting-credits op de EP, The Warning, Rage For Order, Operation Mindcrime, Empire en Promised Land … en vraag jezelf af waarom NIETS dat ze hebben uitgebracht sinds zijn vertrek de moeite waard is geweest.

Maak me wakker wanneer DeGarmo zich aansluit bij een van deze twee concurrerende Queensryche's, tot die tijd ben ik blij met mijn herinneringen aan een tijd dat ze een trendsetter waren, geen bestaande groep die wanhopig probeerde vast te houden aan een kleine fanbase vol van mensen die al 15 jaar niet echt om hen geven.

Ze hebben meer druk gekregen van deze "vete" dan in het afgelopen decennium voor hun vergeetbare muziek. Misschien was dat de bedoeling?

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 3 september 2012:

Thanx Freedom 'n' Georgie… als er nieuwe ontwikkelingen in deze soap optreden, zal ik mijn best doen om het up-to-date te houden.

Georgie Lowery uit Noord-Florida op 3 september 2012:

Voor mij leek Tate altijd een beetje, nou ja, vreemd. Ik had nooit gedacht dat hij het succes dat ze vonden waardeerde.

Geweldige naaf. Ik zal ervoor zorgen dat je er een schrijft over de juridische puinhoop.

VrijheidMetaal van ergens in de tijd op 03 september 2012:

Eindelijk!!!!!! Het artikel in Queensryche van Fatfreddyscat!!!!!! Ik stemde voor de echte Queensryche BTW (degene die 75% van het bedrijf bezit en ontsloeg de gewelddadige 25%)

Keith Abt (auteur) uit The Garden State op 3 september 2012:

Bedankt voor jullie reacties, mensen … en mocht iemand nieuwsgierig zijn, de Todd LaTorre-versie van de band leidt momenteel in de poll … breng je stem uit!

Craig Hartranft uit Zuidoost-Pennsylvania op 3 september 2012:

Na het zien van die Rocklahoma-video, kan het me niet schelen wat er met Geoff Tate gebeurt … wat een dope!

Nat Amaral uit BC Canada op 03 september 2012:

Dat is waar. Het gebeurde ook een tijdje voor Motley crue.

Het verhaal van twee koninginnenrches