Wat is er met Limp Bizkit gebeurd?

Inhoudsopgave:

Anonim

GH is al meer dan zes jaar online schrijver. Haar werk richt zich vaak op heavy metal muziek en heavy metal geschiedenis.

Limp Bizkit had het, dat ondefinieerbare iets in combinatie met de juiste plaats op het juiste moment dat zich vertaalt in instant mega-sterrendom. Ze bliezen letterlijk rock/rap op in de late jaren 1990 en waren overal in de ether en MTV en hun succes bracht een ontelbaar aantal imitators voort.

Met Fred Durst op zang, Wes Borland op gitaar, Sam Rivers op bas, John Otto op drums en DJ Lethal die de hiphop-touch op de draaitafels toevoegde, probeerde de band de wereld over te nemen. En dat is een tijdje gelukt.

Na verschillende succesvolle albums en singles en uitverkochte wereldtournees en festivals, verdween Limp Bizkit van de muziekradar.

Dus… Waar gingen ze heen?

De opkomst en ondergang van Limp Bizkit

Eind jaren negentig en begin jaren 2000 waren er niet veel grotere bands dan Limp Bizkit. Met de albums Three Dollar Bill Yall , Significant Other en Chocolate Starfish and the Hotdog Flavored Water , vloog de band de hitlijsten op en bracht hitsingles uit als "Faith", "Nookie", "Break Stuff" en "Rollin'."

Limp Bizkit waren overal, deels vanwege Durst's schijnbare overtuiging dat zelfs een slechte pers goed is. Inderdaad, Durst leek veel plezier te hebben in de weerzinwekkende naam van de band, sommige van hun albums en sommige van hun singles. (Google ze, het is niet geschikt om hier te printen.) Limp Bizkit slaagde er ook in om een ​​paar 'beefs' te krijgen met andere acts, met name Eminem. Veel experts uit de industrie mijmerden dat deze vetes uitsluitend bedoeld waren voor publiciteit.

Er gebeurden twee verschillende dingen die de 'val' van Limp Bizkit veroorzaakten. De eerste was dat de hele rock/rap nieuwigheid bijna net zo snel op was als het begon.

De tweede katalysator was een grotere doodsteek dan de eerste.

In 2001 verliet Borland, door sommigen beschouwd als het creatieve genie van de band, de groep. Naar verluidt deed Borland het alleen voor de muziek en vond hij dat Limp Bizkit, onder leiding van Durst, constant uitverkocht was. Hoewel Durst in een openbare verklaring zei dat hij Borland het beste wenste na zijn vertrek, slaagde hij er toch in om een ​​MySpace-oorlog met Borland te beginnen toen hij begon te werken aan zijn nieuwe project, een band genaamd Black Light Burns.

Zonder Borland, en met Durst nu volledig de controle over de focus van de band, verschoof hun muzikale richting. Hun volgende album, Results May Vary uit 2003, kreeg grotendeels ongunstige recensies, en de opvallende single van die plaat, een cover van The Who's Behind Blue Eyes, kreeg veel kritiek van de band. Veel classic rock fans waren van mening dat Limp Bizkit een nummer had 'verminkt' dat eigenlijk niet gecoverd had mogen worden. Meer dan één criticus verklaarde dat de enige focus van dit album Fred Durst was, en dat is precies zoals hij het wilde.

De terugslag was slecht. Zelfs in 2004, na de terugkeer van Borland, hadden fans gewoon genoeg van de aandachttrekkende capriolen van Limp Bizkit en Durst. Tijdens een concert tijdens de Summer Sanitarium Tour 2005 met acts als Metallica, Korn en Kid Rock, begonnen fans 'F*ck Fred Durst' te zingen en tijdens hun optreden afval op het podium te gooien.

Hoewel Durst een echte showman op het podium is, hadden rockfans het gevoel dat hij zijn band probeerde te overschaduwen en de belangrijkste focus te worden. Hij wilde aandacht en zou er alles aan doen om het te krijgen, zelfs ten koste van zijn band.

Na de redelijk succesvolle release van het album The Unquestionable Truth (Part 1) in 2005, waardoor ze meer in de categorie alt-rock dan rap/rock terechtkwamen, ging Limp Bizkit op pauze.

Limp Bizkit Ready to Go officiële muziekvideo (expliciete teksten)

Dus… Waar is Limp Bizkit nu?

Sinds de officiële onderbreking van Limp Bizkit in 2005 zijn de leden druk bezig geweest.

Fred Durst heeft een ontluikende filmcarrière en had een goed ontvangen rol in de film Population 436. Hij was ook betrokken bij de zakelijke kant van de muziekbusiness als A&R-vertegenwoordiger voor het label van de band, Interscope. Wes Borland ging verder met Black Light Burns, nam op en toerde met de band en maakte een aantal spraakmakende remixen van metalnummers. Sam Rivers werd producer voor bands uit Jacksonville, Florida, de geboorteplaats van Limp Bizkit. John Otto gaf eigenlijk drumlessen en werkte aan zijn eigen rapcarrière.

In 2011 kwam Limp Bizkit weer bij elkaar en bracht het album Gold Cobra uit, hun eerste gezamenlijke plaat sinds 2004. De recensies voor het album waren wisselend. Critici zeiden dat de muziek goed was, maar de teksten en vocale stijl van Durst niet. De stijl van het album werd beschouwd als een terugkeer naar de begindagen van nu-metal en rock/rap en de eerdere platen van Limp Bizkit, die door sommigen als een succes werden beschouwd. Anderen vinden dat de rock/rap-trein het station al lang heeft verlaten en dat de muziekstijl niet meer relevant is. Gold Cobra piekte op de Billboard 200 Album chart op nummer zestien. Het verkocht slechts 63.000 exemplaren in de eerste zes maanden na de release.

In december 2011 werd Limp Bizkit gedropt / ontslagen uit hun contract met Interscope. Hoewel Durst in een interview zei dat 'we eindelijk van ons label af zijn en onafhankelijk zijn', keerde de band zich om en tekende een contract met Cash Money Records, de hiphop-thuisbasis van Lil Wayne, Drake en Nicki. Minaj, onder andere.

Van Spinditty

In juli 2013 bracht Limp Bizkit de video uit voor hun nieuwe single, Ready to Go. Het nummer en de video bevatten Lil Wayne en de critici zijn verdeeld. In de video zijn niet alleen schaars geklede vrouwen te zien, maar ook Fred Durst op het toilet. Het is op dit moment moeilijk te zeggen of de band opnieuw roem en fortuin zal vinden.

Vragen

Opmerkingen

Rowdy Mcflowdy uit Baton Rouge Louisiana en Houston Texas op 20 mei 2018:

Het lijkt erop dat de auteur Fred Durst niet mag en het komt uit in de anti-Durst sfeer van dit artikel. Limp Bizkit is of was (niet zeker wat hun status is) een geweldige band. Ondanks wat hier wordt vermeld, boekte LB succes met en zonder Wes Borland. Zijn bijdragen, hoewel significant, waren niet de belangrijkste drijvende kracht achter LB. Ja, de muziek was een beetje anders na Wes, maar al hun muziek heeft het goed gedaan ondanks weinig promotie. Zelfs Gold Cobra ondanks wat hier staat. Durst is zeker de belangrijkste invloed en drijvende kracht geweest. Freds zang en stijl ZIJN Limp Bizkit. Om te zeggen dat zijn stijl het station heeft verlaten, pleit ervoor dat LB en Durst in een andere band veranderen. Zonder Durst zou LB nooit succes hebben gehad. Of je hem nu leuk vindt of niet, hij is een grote persoonlijkheid, met een groot ego, en vaak is dat een recept voor succes, maar ook haters.

De kritiek op Behind Blue Eyes vind ik misplaatst. Het nummer is heel anders dan andere LB-muziek, maar het is goed gedaan en goed verkocht. Ik vind het leuk en kan een beetje diversiteit op een album waarderen. (ook heb ik iets met covers die goed zijn gedaan) Mensen die het haten omdat het geen "klassieke LB" is, zijn gewoon haters. Dus je kunt niet iets anders op een album hebben omdat je nu niet trouw bent aan je muziek? Geef me een pauze. Het andere dat ik lachwekkend vond, is de bewering dat Durst na het vertrek van Borland alles over hem probeerde te maken. Geen shit? Een megamuziekartiest met een enorm ego? Zeg je niet? In ander nieuws: water is nat. LB vervaagde om verschillende redenen, maar vooral Fred Durst en LB in het algemeen zijn altijd het tegenovergestelde van politiek correct geweest. Met de opkomst van millennials en iedereen die tegenwoordig zo gekwetst is door woorden, konden collega-artiesten en media niet toekijken en deze botte kerel laten bestaan. Hij kwetst gevoelens, zet aan tot geweld, is onbeleefd en behandelt vrouwen verschrikkelijk! Klinkt bekend?

De waarheid is dat als ik een paar biertjes met Durst had gedronken, ik hem waarschijnlijk ook zou gaan haten, maar ik wil geen vriend van hem zijn. Ik wil dat hij wat nieuwe muziek uitbrengt! Ik wou dat LB terug zou gaan en een album zou uitbrengen en het "Go Fuk Yourself" zou noemen en het zo grof, grof, politiek incorrect en zwaar zou maken als alles wat ze ooit hebben uitgebracht. OG LB-fans komen terug.

H op 03 april 2018:

Ze waren een geweldige band, ik denk dat het Fred's schuld is dat ze uit elkaar zijn gegaan

Dclark op 31 oktober 2017:

Goede band

Cycoloog op 11 september 2017:

Mijn 3 LB-cd's afgestoft, op de iPhone gezet en nu ga ik wraakzuchtig fietsen. Ik moet alleen onthouden dat ik niet hardop meezing… gezinnen met kinderen op de fietspaden.

LBFan90's op 13 juni 2017:

LB = hype in de jaren 90 en begin jaren 20 was dat het geval, in 2012 LB = 0 hype nog steeds dezelfde LB maar niet de hype die we gewend zijn te kennen

David Moore op 06 juni 2017:

Ik hinkte met de Bizkit sinds ik Counterfeit hoorde en ben sindsdien niet meer gestopt. Iedereen heeft een band om ze door alles en nog wat te loodsen, voor mij is het slappe Bizkit. Van drie dollarbiljet tot gouden cobra, ik ben een hardcore fan. Mijn levensdroom is om ze te ontmoeten en een concert bij te wonen. Bedankt voor het artikel

Helpen! op 28 januari 2017:

wauw, ze kwamen en gingen, wat nu????

Nick Bisschop op 05 januari 2016:

Ik hield destijds van Limp Bizkit en hun rock/rap-combinatie was iets nieuws dat twee genres samenbracht zoals Aerosmith en Run DMC dat deden.

Jammer dat er geen goede bands zijn zoals zij die nu de hitparades verbranden.

Josh Morris op 31 juli 2015:

Ik hou van Limp Bizkit Het kan me eerlijk gezegd niet schelen wat mensen denken dat ze een van mijn favoriete bands zijn en voor jullie allemaal Limp Bizkit-haters daar ben ik geen "wanna-be thug fratboy"

tammy op 13 maart 2015:

Hou van hen! Ik wou dat ze op een grote manier terug zouden komen?

Michael steadwater op 05 oktober 2014:

Durst is een geweest. Te hard proberen om een ​​badass te zijn. Lekker gelopen hoor. Moet de microfoon ophangen..

Je bent een hulpmiddel Fred … Zeg niet dat je een oog zal slaan als je grijs wordt, het is kreupel

JonathanpOrtega op 11 september 2013:

Toen ik voor het eerst over het nieuwe nummer hoorde, had ik zoiets van Yay! Maar toen ik de naam Lil Wayne naast de naam Limp Bizkit zag, had ik zoiets van! Het waren coole jongens, ze waren net badboys, rebellen, ze hadden hun eigen stijl. Nu maakt hun samenwerking met deze zogenaamde rapper hen gewoon een andere band die besloot om van feniksen te houden en wat geld te verdienen. Voor LB Made duo's met Method Man en DMX! Dat was de muziek! Wat is dit nu? Het nummer dat een kijk-iedereen-hoe-cool-ik-ben is. Ik wou dat ze door zouden gaan met het uitbrengen van nummers als Nookie http://blablamp3.com/mp3/limp-bizkit-nookie.html Serieus, old school Limp Bizkit komt nooit meer terug, denk ik.

steve op 05 mei 2013:

Ik heb nooit om Limp Bizkit gegeven toen ze voor het eerst groot waren, want ik was een fan van old school thrash en ik hield niet van de mix van rap en rock. Maar toen ik Chocolate Starfish (x generatie) hoorde, vond ik het echt geweldig … Ik hield van de groove. Limp Bizkit is de enige band waarvan ik nooit heb kunnen achterhalen wat er met hen is gebeurd. In het begin was de muziek opwindend toen het voor het eerst uitkwam, maar toen het voorbij was, denk ik dat de muzikale kloof tussen rap en rock gewoon te groot was en dat mensen gewoon partij kozen.

Jeff Humphreys op 20 oktober 2012:

Ze waren gewoon leuk. Ik weet zeker dat de binnenkant kapot was, maar wat maakt het uit? De muziek was altijd leuk. Zelfs de laatste dingen waren interessant commentaar. Het nam de concepten van metal en rap en experimenteerde met de grenzen van beide. Het is Chopin niet.

Shinkicker uit Schotland op 18 oktober 2012:

Hallo Georgie

Ik ben dol op 'Chocolate Starfish and the Hotdog Flavored Water' Een klassiek album en wat ik erg leuk vond aan Limp Bizkit was hun gevoel voor plezier tussen alle angstige bands van Nu-Metal.

Ik vond hun versie van 'Behind Blue Eyes' eigenlijk zelfs beter dan het origineel.

Proost op een interessante Hub

Alecia Murphy uit Wilmington, North Carolina op 21 augustus 2012:

Ik zag net ergens dat Fred Durst vrijwel denkt dat Limp Bizkit voorbij is. Ik denk dat hij te laat op het feest is - de meesten van ons kregen die memo rond 2004. Ik was niet zozeer een fan, maar een toeschouwer. Ik zat op de middelbare school toen ze ontploften, dus ik associeer het op dat moment meestal met mijn klasgenoten, wat me altijd irriteert. En ik geef Fred Durst de eer dat hij goede PR heeft gedaan en erin is geslaagd om op de hoogte te blijven van de boybands op TRL.

Waar ik denk dat hij het verknoeid heeft, waren zijn beweringen dat hij contact had met Britney en Christina. Of het waar was of niet, het was van slechte smaak om hem te kussen en te vertellen, maar ik denk dat de mensen hem op dat moment toch beu waren geworden.

Interessante hub, bracht veel grappige herinneringen voor mij terug.

Ka'imi'loa uit Tucson, AZ. op 20 augustus 2012:

Touche'….mijn liefste, ik ben het inderdaad met je eens.

Georgie Lowery (auteur) uit Noord-Florida op 20 augustus 2012:

benisan85745,

Ik luister naar vrijwel alles, behalve Nickelback. ;)

Ka'imi'loa uit Tucson, AZ. op 20 augustus 2012:

Hoe dan ook, ik ben niet zo'n fan. Ik hou niet van gemengde stijlen of doordrenkte genres. Het lijkt alleen te werken met Electronica/Jazz. Ik, ik ben gewoon een Reggae-man….

Georgie Lowery (auteur) uit Noord-Florida op 20 augustus 2012:

gratis2writ3,

Ik vind het leuk om deze oude bands op te zoeken en me af te vragen wat er met ze is gebeurd!

benisan85745,

Ik denk dat Jon Davis een godheid is, serieus. Het maakt me niet uit of hij een verslag van scheetgeluiden uitbrengt, ik zal het geniaal vinden. Ik geloof dat al die rotzooi toen ze voor het eerst uitkwamen opzettelijk was - Fred Durst is een marketinggenie van epische proporties. De muziek werd gewoon oud en mensen gingen verder.

Ik denk dat het enige nummer dat ik van hen zal luisteren Rollin' is, de remix van Urban Assault Vehicle, omdat er DMX op staat. Break Stuff is het themalied van mijn kleine broertje, ik zweer het!

Bedankt voor de reacties!

Ka'imi'loa uit Tucson, AZ. op 20 augustus 2012:

Limp Bizkit….als Fred geen tattoo-artiest was geweest die Jon Davis uit Korn had getekend, weet ik niet of de band ooit gevormd zou zijn. Ook sinds hun debuut in de schijnwerpers. Bijna onmiddellijk werden ze aangevallen omdat ze homo waren en alle titels van hun albums waren verborgen subliminale berichten die verzekerden dat ze dat waren. Ik, ik gaf alleen om twee nummers, "N 2gethr Now" & "Break Stuff", behalve dat het de band was die uitsterft, niet het genre.

Free2writ3 uit Sharon Hill, Pennsylvania op 21 juli 2012:

Geweldige hub … Ik vroeg me hetzelfde af.

Georgie Lowery (auteur) uit Noord-Florida op 7 juli 2012:

Ik hoop dat je niet naar Break Stuff luistert. Ik zou niet graag zien wat een brulaap zou laten rondslingeren!

Jeff Boettner uit Tampa, FL op 7 juli 2012:

Ik luister nog steeds af en toe naar ze, hun energie krijgt me op gang bro

Georgie Lowery (auteur) uit Noord-Florida op 7 juli 2012:

brulaap,

Dat het deed! Het is een schande, naar mijn mening. Sommige van hun eerdere dingen waren echt goed!

Bedankt voor het commentaar!

Jeff Boettner uit Tampa, FL op 7 juli 2012:

Ze deden het allemaal voor de nookie, en de nookie droogde goed op.

Georgie Lowery (auteur) uit Noord-Florida op 23 juni 2012:

Steve Orion,

Ik ben met je op Korn, en ik ben mijn kleine broertje eeuwig dankbaar dat hij me naar ze liet luisteren toen ze voor het eerst uitkwamen. All in the Family was serieus grappig.

Ik vond Limp Bizkit een tijdje leuk, te beginnen met Faith. Na een tijdje was het echter te veel nieuws voor mij.

Bedankt voor de reactie en het compliment! :)

Steve Orion uit Tampa, Florida op 22 juni 2012:

Ik kende ze alleen door hun connectie met KoRn, de band waar ik echt van hield toen ik opgroeide. Hoewel ik hun grootste hits heb gehoord, misschien 5 of 6, heb ik nooit echt naar een album geluisterd of een optreden gezien. Ik herinner me dat Durst op een KoRn-nummer stond, "All In The Family", dat grappig was, maar niet op zijn plaats op het album als geheel.

Bedankt voor de goed geschreven Hub en informatie, ik heb een paar dingen geleerd!

Georgie Lowery (auteur) uit Noord-Florida op 12 juni 2012:

Jamie,

Ik denk dat ze een rage waren, en die rage verdween. Een beetje zoals hoe niemand denkt dat Marilyn Manson meer controversieel is. Tenzij hij tijdens een concert het gezicht van zijn gitarist eet, zal het niemand iets schelen!

DJ Lethal heeft de band al eerder verlaten. Het is altijd een groot drama met ze allemaal.

Jamie Sykes uit Lewisville, North Carolina op 12 juni 2012:

Ik las onlangs een artikel dat ze uit elkaar gingen met DJ Lethal en het was niet mooi. Er was blijkbaar een Twitter-oorlog.

Mijn favoriete nummer was N 2gether Now, waar Method Man op verscheen. Ik speelde dat nummer ELKE.DA*N.DAY na school mijn laatste jaar. Ik zou in de auto stappen en hem starten als ik de parkeerplaats verliet. Ik hou er nog steeds van. Break Stuff is een van mijn b**chy/p*ssy-nummers. Achter Blue Eyes … eh, ze hadden het slechter kunnen doen, maar het had een stuk beter kunnen zijn.

Georgie Lowery (auteur) uit Noord-Florida op 12 juni 2012:

cryptisch,

Wat nu metal waar ik wel van hield. Korn zit in die groep en ik denk dat Jon Davis misschien een soort godheid is. Ik hou van Godsmack, Coal Chamber, Soulfly, Staind … veel van hen passen in de categorie. Ik haatte Linkin Park echter met wraak.

Bevroren aarde! LIEFDE!

Bedankt voor de reactie, en het compliment! :)

cryptide uit de VS op 12 juni 2012:

Ik heb niet veel nagedacht over waar ze heen gingen, maar soms bedenk ik me hoe blij ik ben dat ze er niet meer zijn. Ik kon de nu metal scene niet uitstaan, en Limp Bizkit waren de posterkinderen. Opgeruimd staat netjes. Ik luisterde toen sowieso al naar bands als Iced Earth en Dark Tranquility.

Georgie, je Hubs lijken me altijd op de een of andere manier op te winden. :)

Georgie Lowery (auteur) uit Noord-Florida op 12 juni 2012:

dustinweishaar,

Durst is de ultieme frontman, ik vind gewoon dat hij teveel een diva-attitude heeft. Voor mij zouden ze het beste album in de geschiedenis van de geschiedenis kunnen uitbrengen, en ik weet niet of ik ze een kans zou geven.

Je hebt gelijk, het rechte rock-ding werkte gewoon niet voor hen.

Nogmaals bedankt!

Georgie Lowery (auteur) uit Noord-Florida op 12 juni 2012:

Modok,

Ik denk dat Durst zijn eigen water met hotdogsmaak heeft gedronken!

:P

dustinweishaar uit Loveland, CO op 12 juni 2012:

Ik heb wel genoten van het titelnummer, maar de rest van het album moet ik nog horen. Bizkit is slechts een van mijn guilty pleasure bands. Ik ben het er echter mee eens dat na Starfish hun spullen echt getankt zijn. Ik ben helemaal voor bands die nieuwe dingen doen, maar proberen een Papa roach te trekken en rechtdoor rock te gaan, werkte gewoon niet voor Durst en co.

Modok op 12 juni 2012:

Durst dronk het water met hotdogsmaak …

Georgie Lowery (auteur) uit Noord-Florida op 12 juni 2012:

dustinweishaar,

Hun eerste drie albums waren goed.Ik luister nog steeds naar liedjes van hen. Maar de meeste dingen die daarna kwamen… Erk!

Heb je Gold Cobra gehoord? Ik luisterde ongeveer 12 seconden naar het titelnummer voordat ik naar iets anders overschakelde en ik vroeg me af hoe de rest van het album was.

dustinweishaar uit Loveland, CO op 12 juni 2012:

Ik zal altijd een Limp Bizkit-fan blijven vanwege de leuke herinneringen die hun muziek voor mij oproept. Het is niet de beste rap/metal ooit, maar verdomme, het is vermakelijk, ik luisterde onlangs naar Chocolate Starfish, dat de titel had moeten hebben: "we laten overdreven veel F-bommen vallen omdat we dat kunnen."

Wat is er met Limp Bizkit gebeurd?